Ga naar inhoud

Herstellen van Dell

timwisse

Aanbevolen berichten

Ik heb hetzelfde probleem, sinds gisteravond.

Branden van de cd is gelukt, boot sequence goed ingesteld.

Alleen na opstarten komt ik in een DR-DOS scherm, waar ik opdrachten kan geven.

What to do?

En als ik de computer vanaf de cd heb opgestart, wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt,

aangepast door timwisse
Link naar reactie
Delen op andere sites

dez cd is normaal gezien zelf bootable ,althans diegene die ik hier gebruik om andere pc's /laptop's te herstellen : het zou kunnen dat de provider van deze software er een veranderering aan toegevoegd heeft :probeer het eerst zonder je bios te veranderen ...start hij niet op binnen de 1minuut dan dien je wel de bios in te stellen booten vanaf de cd

over welke merk /model pc/laptop heb je het :kan dan effe opzoeken hoe je in de bios komt

ps: de cd die ik gebruik heb ik 1 jaar geleden gemaakt ;kan zijn dus dat die aangepast is ik heb wel het exe bestand op mijn externe schijf staan maar dan moet ik die eerst uploaden naar bv:filefront toe

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst zal de avg rescue cd u vragen om up-dates op te halen ,toestemmen !!

daarna zal hij eerst een preventieve scan toepassen daarna wordt het rescue prog geopent ...

deze heeft wel 8 verschillende modulles het is aangeraden ze allemaal te laten scannen telkens 1 scan gedaan is geeft hij een log ,

en dien je de volgende scan modulle te kiezen ;als alles gedaan is zal hij je een melding geven wat er verkeerd is en je vragen of hij dit mag herstellen ;

daarna reboot hij vanzelf ...als dit gedaan is kan je terug gebruik maken van je pc /laptop en dien je je anti virus bij te werken

ps hij zal je ook aanraden om over te schakelen naar avg internet security omdat hij ervan uit ga dat je avg free gebruikt...

---------- Post toegevoegd om 20:22 ---------- Vorige post was om 20:15 ----------

wat bedoel je met " alleen kom niet verder "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start de computer op, hoor de disk-drive werken, dan komt er een zwart scherm wat begint met: starting csldera dr-DOS.

Onderaan staat een deel met current options, ik citeer:

/MLX program is loaded into convential and sms memory using dpms

/BL=16 lookahead buffer is in convential memory, Size is in kb

/LEND=ON

/DELAY=OFF write delay is disabled, caching is write-touch

Hieruit moet ik dus kiezen, ik dacht aan de bovenste maar ik weet niet hoe ik dit helemaal ondermaan als opdracht mort typen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit bericht is voor timwisse bestemt

Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) starten vanaf de vaste schijf

Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) bevindt zich op een verborgen partitie op de vaste schijf.

1*Zorg dat de computer is aangesloten op een stopcontact

2*Zet de computer aan of start deze opnieuw op.

3*Wanneer het DELL-logo verschijnt, drukt u direct op <F12>. Selecteer Diagnostics in het opstartmenu en druk op <Enter>.

Ondersteuningsfuncties gebruiken OPMERKING: Als u te lang wacht en het logo van het besturingssysteem wordt weergegeven, moet u blijven wachten tot het bureaublad van Microsoft® Windows® wordt weergegeven. Daarna sluit u de computer af en probeert u het opnieuw.

OPMERKING: Als een bericht wordt weergegeven dat er geen partitie met een diagnostisch hulpprogramma is gevonden, voert u Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) uit vanaf de Drivers and Utilities media.

4*Druk op een toets om Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) te starten vanaf de partitie met het diagnostische hulpprogramma op de vaste schijf.

1...start de pc op

2....van het moment dat het DELL logo verschijnt druk u op F12

OPMERKING: Als u te lang wacht en het logo van het besturingssysteem wordt weergegeven, moet u blijven wachten tot het bureaublad van Microsoft® Windows® wordt weergegeven. Daarna sluit u de computer af en probeert u het opnieuw.

OPMERKING: Met de volgende stappen wordt de opstartvolgorde eenmalig gewijzigd

De volgende keer zal de computer opstarten volgens de volgorde van apparaten die in System Setup is aangegeven.

Wanneer de lijst met opstartbronnen verschijnt,

3..... markeert u de optie CD/DVD/CD-RW en drukt u op <Enter>.

4.... Boot from CD-ROM (opstarten vanaf CD-ROM) in het menu dat verschijnt en druk op <Enter>.

Typ 1 om te beginnen met het CD-menu

5....druk op <Enter> om verder te gaan.

6.... Run the 32 Bit Dell Diagnostics (32-bits Dell-diagnostiek uitvoeren) in de genummerde lijst. Als er meerdere versies worden aangegeven, moet u de versie selecteren die op uw computer van toepassing is.

7.... hoofdmenu van Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) verschijnt, selecteert u de test die u wilt uitvoeren.

---------- Post toegevoegd om 20:50 ---------- Vorige post was om 20:37 ----------

heb je soms de cd die erbij geleverdt werdt of had je er geen bij besteldt

aangepast door rope
type foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

je heb op je dell pc een streepjes code kan je me die door geven zodat ik de juiste cd kan ophalen ;althans probeer ik dit

---------- Post toegevoegd om 21:18 ---------- Vorige post was om 21:17 ---------- en welke versie van windows sta erop

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.