Ga naar inhoud

Herstellen van Dell

Alexandra

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik iets niet helemaal heb gedaan zoals je zei, ik kan namelijk niets vinden over 8 scans... Hij heeft in ieder geval geupdate en dan kom je in het "main menu" terecht. Dan staat er in jouw post:

6.... Run the 32 Bit Dell Diagnostics (32-bits Dell-diagnostiek uitvoeren) in de genummerde lijst. Als er meerdere versies worden aangegeven, moet u de versie selecteren die op uw computer van toepassing is.

7.... hoofdmenu van Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) verschijnt, selecteert u de test die u wilt uitvoeren.

Maar ik kan nergens een genummerde lijst vinden. Dan druk ik dus op "scan" en dan kan je op "volumes" of "directory" kiezen. In beiden gevallen krijg je nog enkele opties maar nergens iets met 32 Bit Dell Diagnostics... Wat moet ik voor "scan type" kiezen?

En het bewerken begint...

Oke, ik had dus 1 scan gedaan (ik kom met al die opties vast wel een keer op 8 scans). De vraag is dus wat ik dan moet doen met die ene optie: het virus verwijderen of niet aangezien "Deletion of Windows system file can make your system un-bootable!". Moet ik dat geinfecteerde 'file' dan verwijderen?

Bewerking 2:

Als ik de instructies volg naar wat ik denk dat scans zijn

Scans --> Scan type menu --> scan selected volumes -->

[*] /mnt/sda1 VFAT 46.9M

komt er een hele lijst met opties (deze komen ook bij scan selected volumes--> /mnt/sda2 NTFS 229.8G en /mnt/sda3 VFAT 3.0G):

scan inside archives

report password protected files.

report archive bombs

use heuristics for scanning

scan for potentially unwanted programs

scan for enhanced set of potentially unwanted programs

scan cookies

recognize hidden extensions report documents with macros

De vorige keer heb ik de eerste gedaan "scan inside archives" en dan komt dus die infectie met de waarschuwing dat ik het file niet mag verwijderen.

1) wel of niet verwijderen

2) ik neem aan dat dit de 8 scans zijn? Moet ik ze bij alle drie doen of kan ik alleen een van de drie scans gebruiken /welke /hoe weet ik welke bij mijn computer past?

aangepast door Alexandra
Link naar reactie
Delen op andere sites

met welk hulp programma ben je bezig ... !!! ik heb het vermoeden dat je 2 berichten door elkaar gooit !!!

je laatste bericht gaat over :

6.... Run the 32 Bit Dell Diagnostics (32-bits Dell-diagnostiek uitvoeren) in de genummerde lijst. Als er meerdere versies worden aangegeven, moet u de versie selecteren die op uw computer van toepassing is.

7.... hoofdmenu van Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) verschijnt, selecteert u de test die u wilt uitvoeren.

dit behoort bij het tool

Dell Diagnostics (Dell-diagnostiek) starten vanaf de vaste schijf

het onderstaande heeft betrekking op het AVG tool !!

mijn laatst bericht was een antwoord op jouw bericht "
Super! Ik heb de AVG cd inmiddels aan de praat en de scan "

de 8 scans die ik bedoel zijn deze :

scan inside archives

report password protected files.

report archive bombs

use heuristics for scanning

scan for potentially unwanted programs

scan for enhanced set of potentially unwanted programs

scan cookies

recognize hidden extensions report documents with macros

met de werkwijze van de avg hulp tool

of je neemt de hulp tool van dell / of je neemt avg rescue

zoals je het hier neer zet ben je met beide bezig !!

als avg aanraad die file te verwijderen doe dit dan ...en laat die andere 7 ook scannen

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

dell. DIMENSION 3100

werkwijze om in de bios te komen en zo system restore ( recovery) op te starten ...

alexandra dit is voor u bestemd

U hebt geen toegang tot het bureaublad...of anders gezegd uw pc start niet op .... ( volg dan de volgende stappen )

1 Schakel de computer uit.

2 Start hem terug op in en druk elke seconde op F8 totdat het venster Geavanceerde opties voor Windows wordt weergegeven.

3 Druk op <pijl-omlaag> op het toetsenbord en selecteer Veilige modus met opdrachtprompt.

4 Druk op <Enter> op het toetsenbord.

5 Meld u aan als Administrator of als gebruiker met beheerdersrechten.

6 Typ bij de opdrachtprompt (knipperende cursor):

C:\Windows\system32\restore\rstrui.exe

en druk vervolgens op <Enter>.

Als bij het opnieuw installeren van Windows XP op deze computer een andere locatie werd gekozen, wijzigt u C:\Windows in het nieuwe pad.

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey rope, je schreef als laaste dit voor mij:

dell. DIMENSION 3100

werkwijze om in de bios te komen en zo system restore ( recovery) op te starten ...

alexandra dit is voor u bestemd

U hebt geen toegang tot het bureaublad. wanneer u de pc opstart ( volg de volgende stappen )

1 Schakel de computer uit.

2 Schakel de computer in en druk elke seconde op F8 totdat het venster Geavanceerde opties voor Windows wordt weergegeven.

3 Druk op <pijl-omlaag> op het toetsenbord en selecteer Veilige modus met opdrachtprompt.

4 Druk op <Enter> op het toetsenbord.

5 Meld u aan als Administrator of als gebruiker met beheerdersrechten.

6 Typ bij de opdrachtprompt (knipperende cursor):

C:\Windows\system32\restore\rstrui.exe

en druk vervolgens op <Enter>.

Als bij het opnieuw installeren van Windows XP op deze computer een andere locatie werd gekozen, wijzigt u C:\Windows in het nieuwe pad.

Dit lukt mij dus niet, want na stap " 4 " loopt de computer vast. Ik kan dus ook niet bij het bureaublad komen als ik met "veilige modus met opdrachtpromt" op probeer te starten... Dus nog even verder met avg rescue :) aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is ook niet de bedoeling om in je bureaublad te komen : het is de bedoeling om in veilige modus te komen met de opdrachtPrompt....door tydens een opstart direct op F8 TE KLIKKKEN

hier wordt weergegeven hoe je in je recovery komt dat je werdt meegeleverdt en dat zich op je harde schijf bevind...

volg gewoon die stappen !!

dan kan je nog achteraf de cd van avg gebruiken mocht het niet lukken met de recovery tool van dell

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.