Ga naar inhoud

hoe kan ik twee laptops koppelen ivm een draadloze verbinding

martin.57

Aanbevolen berichten

hallo

Bij het overwinteren in spanje heb ik een internet verbinding met een router,dat werkt prima.Maar nu heeft mijn vrouw ook een laptop gekocht.Het probleem is dat ik het wachtwoord van de router niet meer weet.Mijn laptop gaat moeiteloos op het internet omdat ik ooit het wachtwoord heb ingevoerd.Het simpelst zou zijn het wachtwoord in de router veranderen maar dat is me te ingewikkeld .Mijn vraag is nu ,kan ik door middel van bv. een kabeltje de twee laptops met elkaar verbinden.Zodat ze allebei op het internet kunnen?

Als dat niet mogelijk is misschien een goede uitleg om het wachtwoord in de router opnieuw in te stellen.Maw opnieuw installeren?

bij voorbaat bedankt

mvg martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke merk en type router hebt je?

Wachtwoord van de router kan je verwijderen door de router te resetten maar dan moet je wel opnieuw instellen.

Resetten kan je door aan de achterkant van de router met een dun naaldje te prikken in een dun gaatje gedurende een paar seconde tot de lampjes van voor beginnen te flikkeren. Bij sommige is dat met een knopje.

Gaat het hier om een staandaard wachtwoord dan is de gebruikersnaam meestal admin en de wachtwoord admin of leeg.

Netwerk via de router is het meest simpel manier en gemakkelijkste.

Het voordeel ervan dat de ene laptop niet aan moet.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je daadwerkelijk het wachtwoord om je router te kunnen instellen of heb je het over de key die je nodig hebt om toegang te krijgen tot het draadloze netwerk?

Bedoel je het laatste dan kan je het volgende doen:

Open je browser en typ in de adresbalk 192.168.1.1

Nu ben je ingelogd op je router.

Zoek nu naar een link "Wireless". Daar zou ergens je key moeten staan. Deze heb je nodig om computers toegang te geven tot je draadloos netwerk.

Werkt het bovenstaande adres niet ga dan start --> typ in het zoekveld cmd en druk op Enter.Typ nu ipconfig

Het adres dat wordt vermeld bij Default gateway heb je nodig om je router te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

Als ik mijn laptop start dan gaat hij automatish op internet ,als ik dan naar netwerken ga dan zie ik de beveiligings sleutel maar die is dus ingevuld maar geeft alleen sterretjes. Voor mij geeft dat niet maar ik kan de andere laptop niet aansluiten .Is er geen manier om de sterretjes weer te veranderen in de letters of cijfers.Want ergens moet dat toch opgeslagen zijn in mijn laptop?

Dus ik heb de key maar hij is verborgen.Resseten van de router doe ik liever niet ,ik ben maar een leek en het heeft mij erg veel moeite gekost om hem te installeren.

mvg martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn,maar ik kan het nog niet uitproberen omdat ik nu nog even in nederland ben Maar over drie weken ga ik de warmte weer opzoeken en dan probeer ik het uit.En ik heb goede hoop dat het dan lukt.

Alvast bedankt voor de moeite ,en over een week of drie laat ik even weten of het gelukt is

mvg martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.