Ga naar inhoud

Windows Media Center - Kanaal geen geluid

Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb nog altijd een vervelend probleem bij Windows Media Center. Als ik bijvoorbeeld de zender VTM neem, dan heb ik geen geluid. Ga ik terug naar de andere zenders, en ik neem bijvoorbeeld VRT (heeft geluid), en dan terug naar VTM kanaal dan heeft VTM plots wel geluid.

Niet alleen bij VTM is dat het geval. Ook bijvoorbeeld als ik NED1 opstart, soms geen geluid, neem ik een andere zender, bijvoorbeeld NED3 en ik ga terug naar NED1 heeft NED1 weer terug geluid ...

Dus ik kies uit de zenderlijst bijvoorbeeld VTM, geen geluid, ik ga terug naar de zenderlijst en ik neem ZDF (heeft wel geluid bijvoorbeeld), en ik ga terug naar de zenderlijst en kies VTM, dan VTM wel weer geluid, enz...

Dus vanaf het moment dat een zender geen geluid heeft en ik ga naar een andere zender met wel geluid en ik ga terug naar de zender die geen geluid had, heeft die zender wél terug geluid. Als ik terug naar het menu ga met de zenders nadat ik een zender met geen geluid gehad heb, en ik ga terug naar die zender , nog altijd geen geluid, kies ik echter uit de lijst een zender met wél geluid, en ik ga terug naar de zender zonder geluid, dan heeft de zender zonder geluid plotseling wel geluid. Waaraan kan dat liggen???

Sorry maar eenvoudiger kon ik het niet uitleggen. Misschien is dit een bug van Windows Media Center? Zou me sterk verbazen omdat de versie om de week wordt geupdate door Windows 7. Muziekbestanden en cd's worden wel altijd met geluid afgespeeld (dan heb ik het dus niet over windows media center).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Ik heb dit probleem nog altijd en geen oplossing gevonden op internet en google.Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Het is niet een groot probleem, maar wel soms hinderlijk dat ik steeds naar een andere zender moet springen vooraleer de huidige zender geluid krijgt.

Misschien kan je eens op internet zoeken, maar ik heb me al rot gezocht en nog steeds geen oplossing gevonden op internet of google.

Er moeten toch nog meer mensen dit probleem hebben, of alleen wij 2? Of misschien moeten we eens in het engels zoeken op google? Bv. no sound channel windows media center of zoiets lol.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind windows media center juist zo handig omdat die mijn programmagids automatisch download, dit heb ik niet bij andere programma's om tv te zien. Ik weet niet direct een alternatief. Kent er nog iemand anders een programma om (analoge) tv te zien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.