Ga naar inhoud

Advies Game PC (+-850)

Keque

Aanbevolen berichten

Hey mensen ik lurk hier al een paar weekjes maar ik kom er niet uit voor mezelf.

Ik wil een nieuwe PC kopen om wat beter te kunnen gamen. De games die ik speel zijn: League of Legends (soms wat grafisch machtig in 5v5 gevechten)

World of Warcraft (10 man raids enzo)

Counter Strike: Source

en later Diablo 3 en Starcraft 2.

Wat ik wil is dit op high Quality spelen en wat ik nu heb haalt dat bij lange na niet. Mijn budget is rond de 850 euro want ik ben een arme student. Het liefst nog met een beetje upgrade mogelijkheden in de toekomst.

Verder doe ik vooral multi-tasken (IRC en Livestreamen) dus het moet best een beetje power hebben. Is dit haalbaar voor rond de 850 of moet ik dan even bikkelen een maandje niks eten en meer geld uitgeven?

Bij voorbaat dank

Oh en hij moet wel in elkaar gezet worden maar windows kan ik zelf installeren maar moet ik wel er bij hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb een =1&product[7517]=1&product[235982]=1&product[35578]=1&product[301852]=1&product[285123]=1&product[288021]=1&product[242577]=1&product[259627]=1&product[225309]=1&product[252897]=1"]samenstelling gemaakt. Hiermee zit ik boven je budget, maar je hebt hier wel een echt game-systeempje in huis. Je kan ook voor een goedkoper (en trager) AMD alternatief gaan, alhoewel mijn eerste keuze deze Intel is. Een maandje niets eten zou ik niet aanraden xD

Even wat uitleg bij de gekozen onderdelen :

Als processor nemen we de Intel Core i5 760. Prima processor, goede prestaties. De i5 760 is de opvolger van de populaire i5 750. Dit is een quad-core, hiermee kan je dus prima multitasken. Om de processor wat koel te houden, plaatsen we daar een Scythe Mugen 2 Rev. B op. Uitstekende koelprestaties, redelijk stil.

Het grafische geweld wordt geregeld door een GTX 460 1GB van Gigabyte. Deze is al fabrieks-overklokt, en heeft zowat de stilste GTX 460 koeling op de markt. De GTX 460 is een super kaartje, maar de binnenkort verkrijgbare (13 September wordt hij geïntroduceerd.) GTS 450 zal (vermoedelijk) al je games op high aan kunnen. Dus, als je wilt besparen, kan je dat doen op de videokaart.

Voor het moederbord is er gekozen voor de MSI P55A-GD65. Dit is zeker een prima bordje, inclusief Sata 600 en USB 3.0. In tegenstelling tot de meeste USB 3.0 en Sata 600 moederborden, verlies je bij de MSI P55A-GD65 geen bandbreedte voor videokaarten. Je kan tot twee videokaarten op dit bordje plaatsen.

Verder nog een setje Kingston HyperX 4GB 1600Mhz DDR3 geheugen, dat goed overklokbaar is en gewoon uitstekend presteert. DVD'tjes branden doe je met de beste DVD-brander momenteel verkrijgbaar, de Lite-On iHas 524.

Behuizing is een beetje persoonlijke keuze, maar hier is gekozen voor de zeer goede CoolerMaster CM 690 II Advanced. Gewoon een prima prijs/prestatie verhouding, goede koelingsmogelijkheden. (Plaats voor 10 ventilatoren!) De computer wordt gevoed door een efficiënte en stille CoolerMaster RealPower M620. Deze is modulair, d.w.z. dat je geen overbodige last van rondslingerende kabels krijgt.

Voor opslag kan je rekenen op de Samsung Spinpoint F3 1TB.

Windows 7 Home Premium NL x64 wordt meegeleverd, en Azerty monteert dit systeem met 1 jaar garantie. Sommige onderdelen hebben een langere garantie dan 1 jaar, de langste blijft uiteraard behouden.

5 euro korting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je eerste samenstelling maar dit ligt vrij ver boven het budget. Het zijn niet echt zware games maar dit is dus soort van de bodem prijs om decent games mee te spelen. Ik zou hem toch pas eind september kunnen betalen dus dat wachten op die video kaart is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mijn samenstelling:

Azerty

Kast: Chieftec Uni Series Midi Tower

Systeem fan 1: Arctic Cooling F9 PRO 92mm

Systeem fan 2: Silverstone FN122 120mm + Nexus FF-120 Fan Filter

Voeding: Antec BasiQ 550W

Moederbord: MSI 770-G45

Processor: AMD Phenom II 945 3.0GHz Quadcore met Xigmatek Scorpion

Geheugen: GEIL 4GB 1333MHz DDR3 RAM

Videokaart: Gigabyte GTX460

HDD: Samsung SpiPoint F3 1TB HDD

ODD: Samsung SH-S223C

Assemblage + 1 jaar garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.