Ga naar inhoud

pc start niet op geen beeld fans draaien wel

amdfreak

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb hier dus een pc van een kennis die rare dingen doet.

Toen ik hem kreeg deed hij niets, alleen de fans schokten toen ik de stroom aansloot.

Nadat ik de voeding in een andere pc getest had bleek deze stuk te zijn en ben ik dus een nieuwe voeding gaan halen.

Wanneer ik dan de pc aan de stroom aansloot startte hij vanzelf op maar er kwam geen beeld op het scherm. Toen heb ik eens het batterijtje eruit gehaalt en gemeten en ik zag dat er nog maar 1 volt op zat en dus heb ik er een nieuwe ingestoken.

De situatie nu: wanneer ik hem aansluit op de stroom draaien de fans even, dan stoppen ze, dan beginnen ze te schokken en langzaamaan beginnen ze te draaien tot op een normaal toerental. Na ongeveer 5 minuten begint er 'iets' te piepen en dan leg ik hem maar uit. Nog steeds geen beeld te zien ook.

Kunnen jullie mij helpen aub?

Bedankt op voorhand alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kabels goed aangesloten?

Is het een constante beep of zijn het er meerdere(kort of lang)?

Probeer de pc eens op te starten met zo weinig mogelijk componenten op het moederbord aangesloten. Als dit nog altijd niet werkt zal het probleem waarschijnlijk bij het moederbord liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus de pc proberen op te starten zonder de hdd, dvd en floppy, maar het probleem blijft.

De piepende geluiden komen maar af en toe en zijn zoals ze normaal klinken bij het opstarten. kort dan weer eens lang. Er zit geen regelmaat in.

Edit/

Heb nu net telefoon gehad van de eigenaar en die wist me iets te vertellen wat eigenlijk alles zou verklaren. De nacht voordat de pc niet meer opstarte heeft het gedonderd en gebliksemd. Dus waarschijnlijk is de voeding eraan gegaan door een inslag en is er ook iets op het moederbord kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

Dus de pc terug is hersteld (moederbord+voeding+ram waren kapot), maar nu heb ik een ander probleempje.

De windows versie die erop staat start natuurlijk niet meer en ik zou die kunnen herstellen met een xp home of een pro cd maar ik weet de versie niet. Van de home edition hangt er een sticker aan de 'bak' met een sleutel. Maar ik heb een met een bart pe cd naar winver.exe genavigeerd en het geopend en daar staat professional. Nu heb ik wel een xp pro sleutel maar gaat dat lukken met een andere sleutel en kan er wat mis gaan?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als XP op de harddisk nog staat van de vorige keer zit er niks anders op dan opnieuw installeren.

Wel tijdens het installeren op formateren kiezen.

Staan er data op dat je nog wilt behouden?

Ja, maar ik denk dat ik het opgelost heb. Ik heb met een bartpe cd de pc opgestart en daarna 'magical jelly bean keyfinder' gestart in die bartpe omgeving. Het startte en daarna heb ik de windows map aangeduid en er bleek dus toch home edition op te staan en de sleutel stond er ook bij.

Ik wist zelf niet dat er exe bestanden konden werken in bartpe.

ben nu aan het repareren. Ik zal nog zeggen hoe het afloopt. Ik kruis mn vingers alvast:D

Bedankt voor de reactie

---------- Post toegevoegd om 19:39 ---------- Vorige post was om 19:25 ----------

Ik ben dus even te vroeg beginnen vertellen dat het werkte:sad. Nu dat de cd de bestanden geladen had probeerde ik dus de xp te repareren door op installeren te klikken en dan te wachten totdat hij de xp installatie vond. Maar het blijkt een oem versie te zijn. Zijn er nu nog mogelijkheden om toch te kunnen herstellen of zijn we eraan voor de moeite?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij niet.

De reden ervan is dat de keycode wordt gevormd door 10 hardware waaronder de harddisk en die opgeslagen wordt in WPA

Jammer. Ik ging ervan uit dat het gewoon cd erin steken was en herstellen. Daar heb ik me redelijk aan mispakt. Ik ben nu alles aan het backuppen en straks ga ik opnieuw installeren.

Toch bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.