Ga naar inhoud

Hoe op laptop bestanden van desktop pc kunnen zien + afprinten??

Sempike

Aanbevolen berichten

werkt het internet wel? kan je op beide systemen draadloos surfen op internet?

kan je anders even een screenshot posten van je vista instellingen waar je die dingen kan aanvinken van netwerkdetectie en bestanden delen en...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hey, hier ben ik weer :)

heb net even gekeken, en de windows firewall is stevig genoeg om je netwerk bestanden delen, te blokkeren.

Ga even op je xp, naar configuratiescherm>>beveiligingscentrum>>windows firewall (onderaan)>>uitzonderingen (2de tab bovenaan)>> en dan zie je een lijst. Zoek in die lijst naar 'Bestands- en printerdeling' en vink dat aan, en klik dan op 'ok'

kijk dan eens of je je bestanden in netwerk nu wel ziet (vernieuw wel even je venster)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hej, bij windows firewall was het reeds aangevinkt, dus dat was het niet, toch bedankt!

verder heb ik nog iets te zeggen: ik heb geen draadloos internet op beide pc's he... internet komt binnen in de router, een deel gaat via draden naar twee pc's, en op de router staat ook een antenneke, wat voor draadloos internet zorgt...

nog iets, bij de vaste pc, als ik naar netwerkverbindingen kijk staan er maar twee verbindingen eigenlijk: 1394 verbinding, en LAN verbinding, bij lan staat als extra info 'intel pro ve/100 network connection. Terwijl mijn laptop een intel pro wireles a/b/g heeft... en dat staat er niet bij!!!! zou dit komen omdat internet in de router binnenkomt, en dan vertakt naar de vaste pc en laptop eig? ze staan dus niet 'direct' met elkaar in contact, als je snapt wat ik bedoel.....

in ieder geval al enorm bedankt, ik heb zo'n gevoel dat het bijna in orde gaat zijn :):cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier net hetzelfde

1 vaste pc met kabel verbonden aan router

en 2 laptops draadloos

1 xp laptop en 1 vista laptop

ik zie dat je avg hebt, kijk anders daar ook eens naar de instellingen. Of hij het netwerk toestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb eens gekeken, en ik heb avg free edition, en die heeft geen firewal...

dus da is het ook niet...

mss toch dit:

als ik naar netwerkverbindingen kijk staan er maar twee verbindingen eigenlijk: 1394 verbinding, en LAN verbinding, bij lan staat als extra info 'intel pro ve/100 network connection. Terwijl mijn laptop een intel pro wireles a/b/g heeft... en dat staat er niet bij
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kennis van vista is eerder beperkt maar met xp kan ik wel uit de voeten.

eerste vraag: Zijn beide computers via een switch of router (al dan niet draadloos en liefst dezelfde) verbonden?

tweede vraag: Hoe wordt het IP-adres in gesteld? kies voor het beginnersgemak "automatisch DHCP verkrijgen"

Derde vraag is reeds opgelost: werkgroepnamen op beide computers identiek, computernamen moeten verschillen.

Als je nu mijn netwerklocaties opent, en je klikt "zoeken naar computers in de werkgroepen", zie je beide computers? indien ja, uw netwerk is een feit!

Als dit gelukt is zijn we halfweg.

Voor we verder gaan moet dit eerst in orde zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké ! alle drie in orde!

tis wel zo, heb dit op de vaste pc gedaan he, en ik heb de openbare mappen kunnen zien van de laptop... maar op de laptop zou ik de bestanden van de vaste pc moeten kunnen zien, niet andersom....

als ik bij 'netwerk' kijk op de laptop, zie ik de laptop, en D-Link DI series (onze router waar ik draadloos internet van ontvang)

maar dat komt mss nog in je uitleg.... in ieder geval enorm mercie al !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een antwoord op mijn vragen is mij nog een beetje onduidelijk.

Laat ik het zo stellen:

Je hebt PC A, laptop XP en laptop Vista.

Zie je op je PC A : 1)PC A

2) laptop xp

3) laptop vista?

Zie je op laptop xp: 1)laptop xp

2)laptop vista

3)PC A?

Zie je op laptop vista: 1)laptop vista

2)laptop xp

3)pc A?

Dit kan je, zoals ik in de vorige mail zei, via "mijn netwerklocaties".

Het kan gebeuren dat je effe moet wachten eer je de andere pc's ziet. Dit komt doordat de router enige tijd nodig heeft om alles op te sporen en dor te sturen. ttz door jou verzoek scant de router al zijn poorten op alle mogelijke lan adressen. Druk af en toe eens op F5 om het beeldscherm te vernieuwen

Indien je op bovenstaande vragen een negatief antwoord hebt, zeg mij welke.

Graag had ik ook het besturingssysteem op de PC A geweten.

Ik ga nu reeds een klein stapje verder.

Nu, dubbelklik op een computer naar keuze. Als je op deze gekozen computers reeds mappen hebt aangeduid als "te delen map", dan zou je deze hier moeten kunnen zien.

In principe zou je dus langs deze weg je documenten van de andere computer moeten kunnen plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.