Ga naar inhoud

[OPGELOST] dvd rom foutmelding

dikken

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een oude computer een beetje opgewaardeerd en xp opnieuw geinstalleerd.

Alles ging vlot tot ik op een dvd-probleem stuitte.

Als ik een DVD in de DVD-ROM speler steekt herkent hij dit niet.

1. Hij start niet automatisch op

2. Als ik deze via "Deze Computer" automatisch wil laten afspelen krijg ik de melding " E:/ is geen geldige Win32-toepassing"

- Apparaat beheer geeft geen fouten en ziet de DVD rom,

- Bios ziet ook de DVD-Rom

hardware: Packard bell iMedia XP 7500

AMD Athlon 1500+ (1333 MHz)

MSI moederbord

512 MB SDRAM

Iemand enig idee?

groeten, Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn apparaat beheer wordt hij herkent met naam en toenaam. deamon of alc120 heb ik niet draaien.

Als ik er een dvd in stop, en ik ga naar deze comp. dan ziet hij de dvd en kan ook de naam lezen (bvb clickx_41). maar als ik wil openen krijg ik het bovenvermelde foutbericht.

Moet nu echter werken. zal pas volgende week verder kunnen doen. Denk je dat een nieuwe installatie van XP zal helpen? Er staan trouwens nog geen belangrijke gegevens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer.

heb de volgende handelingen gedaan:

1. bios gereset

2. harde schijf geformateerd

3 win xp sp2 opnieuw geinstalleerd. met cd-rom op DVD-speler

Het probleem van de win32 toepassing is verdwenen.

Aan de DVD ROM-speler is er niets, hij functioneerd perfect. Getest in een andere PC.

Als er een DVD ingestoken wordt, loopt het programma vast (bvb originele dvd van Cars -->> media player loopt vast), DVD met software wordt herkent en wordt via deze computer gelezen maar uitvoeren lukt niet, het programma loopt vast.

iemand enig idee?

greoetn, bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb last gehad van een stervende dvd rom!!!!

Na heeel wat gefriemel en gepruts, master/slave instellingen, Cable slect instellingen, verwisselen van connectot, .... kwam ik steeds op hetzelfde probleem uit. In deze Computer zag ik de DVD-titel soms wel, maar wou de dvd niet opstarten, de andere keren zag ik ze niet.

Uiteindelijk toch nog een keer de DVD-rom speler vervangen en zie nu...

Alles werkt feilloos!!!!!:P:p:p:p:p:p:p:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.