Ga naar inhoud

pc start niet meer op na virusmelding


Criz

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een probleem. Ik heb op mijn computer meerder meldingen gekregen (Norton antivirus) van onbekende dingen. Vervolgens werd de computer langzaam en liep hij vast. Toen heb ik hem opnieuw willen opstarten maar kom niet verder dan het scherm met een keuze menu:

Veilige Modus

Veilige Modus met netwerkmogelijkheden

Veilige Modus met opdrachtprompt

Windows Normaal starten

Als ik Windows normaal start gaat hij naar het laadscherm, dan schiet er snel een blauw scherm voorbij (zo snel dat ik niet weet wat er staat), en start de pc vervolgens weer opnieuw op met hetzelfde proces.

De veilige modus kan ik wel in. Ik heb toen een volledige scan gedaan met Norton, maar kreeg geen melding van virussen, terwijl die wel aanwezig zijn volgens mij. Ik weet dus niet wat ik precies moet doen nou.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je in Veilige modus geraakt (mét netwerk ondersteuning)

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende voor je die hijackthis log maakt.

Start op in veilige modus.

Hou de windows toets (die met het windows symbool) ingedrukt en druk dan de toets "pauze/break" (helemaal bovenaan rechts)

Ga naar de tab geavanceerd en klik bij opstart en herstel op de knop instellingen.

Haal het vinkje weg bij automatisch opstarten en sluit dan alle vensters met de OK knop.

Herstart de pc in normale modus.

Het blauwe scherm zal nu blijven staan zodat je de foutmelding te noteren.

Noteer de tekst van de foutmelding samen met de eventuele codes en indien mogelijk de naam van het bestand dat de fout heeft veroorzaakt.

Zet deze gegevens in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt voor de hulp.

Ik heb als eerste de aanwijzingen van kweezie wabbit opgevolgd. Op het blauwe scherm stond het volgende bericht:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit uw eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel de BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing ui9t. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer vervolgens opnieuw op. Druk vervolgens F8 om Geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische Informatie (mogelijk in het Engels)

***STOP: 0x0000007E (0X0000005, 0X8A176AB3, 0XBA507B98, 0XBA507894)

Dit was het bericht. Zelf denk ik niet dat ik BIOS-updates etc. nodig heb. Wel heb ik laatst mijn beelscherm even op een andere computer gebruikt. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft omdat ze het ook hebben over het vervangen van je beeldschermadapter.

Ik hoop dat je wat met deze informatie kan. Zo niet, dan probeer ik ook nog het Hijackthis programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik heb nu Hijackthis op de computer staan, maar nog niet geinstalleerd. Als ik namelijk de installatie wil starten krijg ik het volgende bericht:

de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd.

Is er nu nog hoop? Ik weet niet of ik nu de systeembeheerder ben, of dat ik iets anders moet openen om het allemaal vrij te krijgen. Of heeft een virus misschien ervoor gezorgd dat deze aanpassingen zijn doorgevoerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik heb nu de hijackthis executable gestart. Kreeg wel een melding dat ik een mapje moest maken voor back-ups, dus dat heb ik ook maar gedaan.

Vervolgens dus: Systemscan and save a logfile.

Toen kreeg ik deze waslijst:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 15:38:23, on 3-9-2010

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE

C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE

C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE

C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE

C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE

C:\Documents and Settings\PC\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\B17WV4AU\HijackThis[1].exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Ask.com Search Engine - Better Web Search

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

R3 - URLSearchHook: PHPNukeEN Toolbar - {dd02a4eb-4afd-4d60-99d8-e67f964ca813} - C:\Program Files\PHPNukeEN\tbPHP0.dll

O2 - BHO: ThreeShips IEHelper - {17FDB9F8-DCC4-4F6A-AE07-B16018A48469} - C:\Program Files\Common Files\Threeships Shared\DLL\ThreeShipsIEHelper.dll

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: (no name) - {1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\1.0\NppBho.dll

O2 - BHO: Sky-Banners Browser Enhancer mmduch - {51A8195A-1F24-4761-8BA2-70E86446475D} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {58C0DB29-2464-45B6-A2A6-7860939F3295} - c:\windows\system32\bwzgtve.dll

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.4.4525.1752\swg.dll

O2 - BHO: Street-Ads Browser Enhancer mmx - {C8B1E48A-A33B-4911-B526-E0043839E30B} - C:\WINDOWS\$NtUninstallMTF1011$\mmx.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: PHPNukeEN Toolbar - {dd02a4eb-4afd-4d60-99d8-e67f964ca813} - C:\Program Files\PHPNukeEN\tbPHP0.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O2 - BHO: SMTTB2009 - {FCBCCB87-9224-4B8D-B117-F56D924BEB18} - C:\Program Files\HyperCam Toolbar\tbcore3.dll

O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll

O3 - Toolbar: Norton-werkbalk weergeven - {90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\1.0\UIBHO.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O3 - Toolbar: PHPNukeEN Toolbar - {dd02a4eb-4afd-4d60-99d8-e67f964ca813} - C:\Program Files\PHPNukeEN\tbPHP0.dll

O3 - Toolbar: HyperCam Toolbar - {338B4DFE-2E2C-4338-9E41-E176D497299E} - C:\Program Files\HyperCam Toolbar\tbcore3.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [skyTel] SkyTel.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Program Files\Norton Internet Security\osCheck.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [symantec PIF AlertEng] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [intelliPoint] "C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [bipro] rundll32 "C:\WINDOWS\$NtUninstallMTF1011$\mmduch.dll",,Run

O4 - HKLM\..\Run: [xsnaemwocr.tmp] "C:\DOCUME~1\PC\LOCALS~1\Temp\xsnaemwocr.tmp"

O4 - HKLM\..\Run: [mwcxsaonre.tmp] "C:\DOCUME~1\PC\LOCALS~1\Temp\mwcxsaonre.tmp"

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [bitTorrent DNA] "C:\Program Files\DNA\btdna.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\PC\Local Settings\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKCU\..\Run: [Pando Media Booster] C:\Program Files\Pando Networks\Media Booster\PMB.exe

O4 - HKCU\..\Run: [mediafix70700en02.exe] C:\Documents and Settings\PC\Application Data\B16AB583E88322B7BD1C104879BFC72F\mediafix70700en02.exe

O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: []

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [] (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [] (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [] (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [] (User 'Default user')

O4 - S-1-5-18 Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe (User 'SYSTEM')

O4 - S-1-5-18 Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe (User 'SYSTEM')

O4 - .DEFAULT Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe (User 'Default user')

O4 - .DEFAULT Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe (User 'Default user')

O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe

O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Program Files\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_60D6097707281E79.dll/cmsidewiki.html

O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O15 - Trusted Zone: http://assets.wrts.nl (HKLM)

O15 - Trusted Zone: Wrts (HKLM)

O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab

O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab56986.cab

O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/NL-NL/a-UNO1/GAME_UNO1.cab

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1230233343918

O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: Wachtwoordvalidatie voor Symantec IS (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\isPwdSvc.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe

O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Planner voor Automatische LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe

--

End of file - 14526 bytes

Sommige dingen ken ik van de computer, maar ik maak er nooit gebruik van. Bijvoorbeeld Nero of TomTom Home. Zit daar dan misschien de fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nero of TomTom zijn niet de oorzaak. Je zit met een dubbele besmetting op deze PC.

Is dit voor jou een bekende website : http://assets.wrts.nl ? Laat dit even weten.

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Ask.com Search Engine - Better Web Search

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = ${URL_SEARCHPAGE}

R3 - URLSearchHook: PHPNukeEN Toolbar - {dd02a4eb-4afd-4d60-99d8-e67f964ca813} - C:\Program Files\PHPNukeEN\tbPHP0.dll

O2 - BHO: Sky-Banners Browser Enhancer mmduch - {51A8195A-1F24-4761-8BA2-70E86446475D} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {58C0DB29-2464-45B6-A2A6-7860939F3295} - c:\windows\system32\bwzgtve.dll

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Street-Ads Browser Enhancer mmx - {C8B1E48A-A33B-4911-B526-E0043839E30B} - C:\WINDOWS\$NtUninstallMTF1011$\mmx.dll

O2 - BHO: PHPNukeEN Toolbar - {dd02a4eb-4afd-4d60-99d8-e67f964ca813} - C:\Program Files\PHPNukeEN\tbPHP0.dll

O2 - BHO: SMTTB2009 - {FCBCCB87-9224-4B8D-B117-F56D924BEB18} - C:\Program Files\HyperCam Toolbar\tbcore3.dll

O3 - Toolbar: PHPNukeEN Toolbar - {dd02a4eb-4afd-4d60-99d8-e67f964ca813} - C:\Program Files\PHPNukeEN\tbPHP0.dll

O3 - Toolbar: HyperCam Toolbar - {338B4DFE-2E2C-4338-9E41-E176D497299E} - C:\Program Files\HyperCam Toolbar\tbcore3.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [bipro] rundll32 "C:\WINDOWS\$NtUninstallMTF1011$\mmduch.dll",,Run

O4 - HKLM\..\Run: [xsnaemwocr.tmp] "C:\DOCUME~1\PC\LOCALS~1\Temp\xsnaemwocr.tmp"

O4 - HKLM\..\Run: [mwcxsaonre.tmp] "C:\DOCUME~1\PC\LOCALS~1\Temp\mwcxsaonre.tmp"

O4 - HKCU\..\Run: [mediafix70700en02.exe] C:\Documents and Settings\PC\Application Data\B16AB583E88322B7BD1C104879BFC72F\mediafix70700en02.exe

O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: []

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [] (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [] (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [] (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [] (User 'Default user')

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik zal het uitvoeren.

ik ken wrts.nl wel, dat was een overhoor site waar ik woordjes voor talen kon oefenen. Wat 'asset' ervoor betekent, is mij onbekend. Ik weet wel dat de site wrts.nl veel gebruikt wordt in mijn omgeving, volgens mij is het dus niet kwaadaardig, maar misschien wel dat 'asset' ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.