Ga naar inhoud

laptop 1 kan netwerk harde schijf niet vinden; laptop 2 wel

Aanbevolen berichten

In windows 7 klik je op computer en dan eigenschappen.

Ik geloof dat je rechts onderaan kan zien welke groepnaam je hebt anders moet ik de laptop met windows 7 even nemen.

Bij beide laptops staat daar 'WORKGROUP'.

Kijk eens in configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / opslag

Ziet je daar de netwerk harddisk niet.

Nee, daar staat alleen de harde schijf van de laptop met drie partities.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet helemaal hetzelfde probleem dat daar beschreven wordt, maar ik kwam wel op het idee om 'm aan de USB-poort van de fritzbox te hangen. Daarmee werkt het allemaal goed. Vanuit beide laptops kan ik nu de harde schijf benaderen, lezen en schrijven. Ik ga nu wel even een usb-hub en een extra kabeltje halen om ook de printer er nog op aan te kunnen sluiten. Volgens enkele fora moet dat kunnen.

Daarmee is mijn probleem in ieder geval opgelost, stegisoft heel erg dank voor het meedenken! Ik markeer 'm nog even niet als opgelost, want ik ben nog wel benieuwd of er nog mensen zijn die een reactie hebben op deze opmerking:

Ik blijf het nog steeds wel raar vinden dat een 'schimmige configuratie' via de usb poort van de fritzbox wel blijkt te werken en een 'clean configuratie' via netwerkkabels en wireless op de ene computer zonder problemen werkt en op de andere computer niet werkt. Waar wordt dat nu door veroorzaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.