Ga naar inhoud

probleem videokaart


rudi d.

Aanbevolen berichten

op een desktop met XP pro heb ik al enkele dagen problemen met opstarten. Constant groene en blauwe strepen tijdens het opstarten, soms zelf met een reboot als gevolg.

Had ook al eens een blauw scherm, en de foutmelding leerde me dat de videokaart de dader was (soort lus van opstarten). Is me dan toch gelukt van de oude driver te verwijderen (drivesweep), en nieuwe driver geïnstalleerd. Maar zelfde resultaat. Ook na andere pogingen met andere drivers nada.

Vandaag vrij snel een blauw scherm, krijg zelfs de pc niet meer gestart om de driver te verwijderen. Na 10-tal pogingen opgegeven.

Eerste vraag is, kan ik dit via een omweg doen zonder dat windows vereist is.

Tweede vraag, stel dat de videokaart verloren is voor het vaderland, is dit iets dat je als leek kan vervangen? Hoe herken je die en hebben die allemaal dezelfde aansluiting? Of eerst verwijderen en dan ermee naar de pc-winkel?

Alle raad welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ben in veilige modus geraakt, maar systeemherstel wil niet. Heb nogmaals de drivers met driversweep verwijderd, en nu via windows update de juiste driver laten installeren.

Op eerste zicht werkt het, maar blijf voorzichtig. De blauwe en groene strepen tijdens het opstarten voor windows zijn er nog. Na enkele dagen zal ik iets meer weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijdert in veilig modus de videokaart in configuratiescherm / software (Nvidia ofwel ATI)

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Herstart de computer

Als windows reageert op nieuw hardware moet je dat uitschakelen.

Installeert de videokaart

Er wordt een map gemaakt in c:\medion en daar op setup.exe klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.