Ga naar inhoud

2 Site checks.

superjona

Aanbevolen berichten

Het gaat over de volgende sites : ps3gametips en Funny Site

Dat zijn "websites" van een maat die graag een mening wil horen. Ik heb de mijne al gepost. :

Op je 'Funny' site :

-* Layout : Zeer onoverzichtelijk.

-* Geen gebruik van leestekens en/of hoofdletters : Komt slordig over.

-* Driemaal hetzelfde prentje op de voorpagina = FAIL.

-* Kleurenschema : Trekt eerlijk gezegd op niet veel. Wat is je doelgroep

? Jeugdige mensen. Met kleuren als zwart, en bruin grijs ga je niet veel jeugd aantrekken.

-* "Please sign guestbook". Dat is meer iets voor bloggers. En het staat in het Engels. Er zijn betere alternatieven.

-* Geen domeinnaam. Ik kan best begrijpen dat je geen domeinnaam nodig hebt, maar zo zal je niet in de lijsten van Google verschijnen.

-* A.R. Company is géén bedrijf. Specifieër dat.

-* Alleen maar linken naar Youtube komt niet echt professioneel over. Mensen die een trage internetverbinding hebben zullen héél lang moeten wachten eer dat die pagina is geladen.

-* Vermeld je bron! Dit heb je niet gedaan bij zowel de filmpjes als de afbeeldingen!

-* Geen achtergrond ?

-* De muziekpagina : Waarschijnlijk zijn dat liedjes dat jij graag hoort. Maak aparte pagina's met thema's!

-* Tv-series pagina : Onoverzichtelijk. Je hebt geen zicht op welke series daar staan, en dan nog staan alle episodes door elkaar. Op de "F.C. De Kampioenen" video. Dat is deel 1 van 2. Het is gewoonweg niet compleet.

-* Cars pagina : Je maakt een funny website en dan auto's ?!? Verder is er geen bron vermeld, en je weet niet over welke auto het gaat. 1/2 van de afbeeldingen is trouwens niet bereikbaar.

Op je 'PS3 Gametips" site :

-* Layout : Alweer onoverzichtelijk. Auto's passen toch niet op een Game-site ?!? De helft van de afbeeldingen zijn trouwens niet bereikbaar.

-* Een handjevol games : Tenzij je grote contacten hebt in de gamewereld, zou ik er niet op rekenen dat veel mensen specifiek naar deze site zullen gaan om dan een handjevol spellen te zien. Er bestaan honderden cheat/hints/tips sites, die wel de kans en tijd hebben om voor elke game cheats/hints/tips te schrijven.

-* Geen achtergrond ?

-* Lettertype moeilijk leesbaar.

-* 'Game van de week' pagina : Lettertype moeilijk leesbaar. Nooit teksten schrijven over een afbeelding. Verder betwijfel ik ten zeerste dat 1 iemand elke week die site zal bekijken om de 'game van de week' te zien. Mensen kunnen dat ook zien bij een Game Mania nieuwsbrief bijvoorbeeld. De 'Game van de Week' moet dan ook wel een spel zijn dat jij in bezit hebt, en laten we toegeven, er zijn heel wat meer spellen op de wereld. Eigenlijk kan je geen (professionele) mening geven over een zogenaamde Game van de week.

-* Spelfouten, spelfouten, spelfouten. Voor je iets publiceert, even door de spellingscontrole halen.

-* "De rest komt nog". Niet compleet, een grote website wel. Tik maar eens in in Google. (Midnight Club L.A. PS3 Walkthrough.) Je hebt direkt een pak pagina's met enorm uitgebreide walkthroughs waar mensen wel iets aan hebbe,.

-* "Enter your headline/business name." Een niet-afgewerkte site publiceer je best niet.

-* Gametips staat leeg.

-* Contactpagina : Fletse kleurenschema, contactvenster veel te groot. E-Mail is zeer gevoelig voor hackers/spammers. Vervang dat door een contactformulier, dan loop je dat risico niet.

-* Grappige game-filmpjes : De helft van die Video's gaan niet eens over games. Lettertype zogoed als onleesbaar.

-* Kleurenschema is wat ouderwets.

Ik ben 100 procent overtuigd dat jullie wel dezelfde mening zullen hebben, maar meerdere meningen zijn geloofwaardiger dan één. ;-)

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt nogal slordig over. Als je vriend echt een website wil maken, kan hij misschien best een voorbeeld template nemen. Al is dat misschien saai, maar het zal zeker veel overzichtelijker zijn dan wat hij nu heeft.

Gewoon een kolom aan de linkerkant is veel overzichtelijker dan dat je overal op de website maar wat linkjes plaatst.

Bijvoorbeeld deze structuur: http://www.gj-r.nl/features/webdevelopment/cms/eenvoudige-websites-cms-ms

- Aan de linkerkant en aan de bovenkant linkjes. Maar dan wel met genoeg ruimte tussen de links.

- of zo'n layout: http://www.simpelcms.nl/ ---> dat is echt niet moeilijk te maken hoor. Je hebt genoeg GRATIS voorbeeld templates die er zo uitzien.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

PS3gametips

heel lastig om de teksten te lezen, slordige fout bij het menu (grappige filmpjes van games staat bij mij als 2 knoppen onder elkaar) als je er op klikt kom je op een pagina waar niet alleen game filmpjes op staan maar ook voice-overs van films en het lijkt als of deze geresized zijn waardoor ze er lelijk uit komen te zien.

als je vriend een goede host server heeft uit gekozen dan kan hij daarbij een email account aanmaken (gratis) en de emails die daar binnen komen kan hij laten doorsturen automatisch op deze manier is zijn hotmail adres ook veiliger en komt hij minder snel op een spamlijst (het is gevaarlijk je email adres zo op internet neer te zetten).

voor de rest zou ik zeggen andere kleuren en misschien andere achtergronden. misschien ook andere layout.

"Funny site"

het lijkt weer alsof de filmpjes zijn veranderd van grootte waardoor ik ze er weer minder goed vind uitkomen en het geflits is vond ik ook wat irritant maar dit is

waarschijnlijk persoonlijk. als je wilt dat er van die flitsen zijn zorg dan dat ze overal zijn en niet zoals nu want nu zijn ze er niet onder het menu(dit is toch iets van net heid)

misschien is het een idee om ze samen te voegen en wat vrienden te zoeken die mee helpen met meer cheats/tips/hints of het onderhouden van de site enzo.

je zou ook nog een systeem er bij kunnen zetten zodat mensen dingen kunnen posten en misschien ook cheats (filmpjes) kunnen toevoegen of iets dergelijks.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oordeel van de jury : 1 punt voor de moeite ... en nog 9 punten te gaan :dong:

Zo wat alles wat je fout kan doen op een website, is hier wel fout gedaan. Erger me het meest aan de absoluut slechte kleurcombinaties én aan de massa taalfouten.

Zet dit on-line en het woord "internetvervuiling" krijgt meteen zijn betekenis terug :thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.