Ga naar inhoud

Belgacom WIFI en bekabeld mogelijk?

ihz

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloze router (Linksys Cisco) via het werk. Belgacom is in onze garage iets komen installeren, ik vermoed dat dit een splitter is. Hier steekt mijn router in. Aan de instellingen van de router kan ik niks veranderen, want dit is door werk gebeurd. Wifi werkt goed, maar boven heb ik maar 24% signaal. Slech dus.

Boven hebben we nu sinds kort een vaste PC, het is een Medion MD 8342. Mijn eerste probleem is dat ik er geen draadloze netwerken op zie. Ik heb nochtans de naam + wep key geïnstalleerd, maar hij ziet geen enkel draadloos netwerk. PC werkt met windows 7. De netwerk adapter staat op actief. Ik heb al met Medion helpdesk gebeld, maar volgens hen moet ik ale instellingen nakijken. Ik zie geen gele driehoek bij netwerkteken, wel wanneer ik ga klikken op 'netwerkproblemen oplossen', dan zie ik driehoeken naast elk type verbinding. Medion werkt met Realtek USB adapter.

Omdat WIFI signaal dan toch zo slecht is, wil ik liever bekabeld gaan werken. Nu staat mijn router in de garage en kan ik onmogelijk met een draad tot aan mijn vaste PC. Kan ik via het ADSL stopcontact in de kamer boven op één of andere manier verbinding maken met mijn Linksys router?

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik WIFI en internet met draad naast elkaar gebruiken, terwijl mijn router in de garage staat?

aangepast door ihz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je heel gemakkelijk doen met internet via stopcontact. DLink heeft ook zoiets van 200 Mbps

Het gaat heel simpel.

Je zet de eerst toestel in de stopkontakt en dan met bijgeleverde netwerkkabel op de vrije poort van de router.

De andere toestel waar uw pc staat in de stopkontakt en dan eveneens met netwerkkabel aansluiten aan de PC

Met het merk van Dlink heb ik goede ervaring doch leden van deze forum zeggen dat Develo ook een goede is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord, maar heeft Belgacom dan geen andere oplossing zonder alweer een extra toestel te moeten aankopen? Voor ik WIFI had, verbond ik mijn pc met de modem en langs de andere kant via splitter met telefoonaansluiting. Kan dat dan nu niet meer als je ook een WIFI router hebt?

Ik zag trouwens dat Belgacom internet enkel pack via draadloze modem aanbiedt. Dat wil ik dus absoluut niet.

Is er soms geen eenvoudig oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niet via Belgacom telefoon stopcontact verbinding maken met de router.

Dat is onmogelijk.

Wat in Bericht 2 had vermeldt is de mogelijkheid en kost zowat 70 euro.

Een andere optie is een Range Expander en dat is een extra antenne die je gewoon in de stopkontakt steek van de pc op verdieping en dat kost eveneens 70 euro.

Ik heb hier een review gemaakt van Sitecom.

Hebt je in windows 7 zo ingesteld:

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Verbinding met thuisgroep

Verbinding met thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)

Klik nu op wijziging opslaan

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Klik op router en start eventueel.

Klik nu op volledig overzicht weergeven (Rechts bovenaan in netwerkcentrum)

Daar moet je draadloos router selecteren.

Dit moet je ook doen als je wilt wisselen tussen draadloos en LAN

Nota: Als Windows 7 het moeilijk heeft met Draadloos en Lan dan doe je dit nog in netwerkcentrum

Klik op Adapterinstelling wijzigen

Naargelang je draadloos of LAN een van de twee uitschakelen.

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

Met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.