Ga naar inhoud

Computercrash na virus. Nu melding "no 80 conductor cable installed"

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Het begon allemaal toen er een virus op mijn computer verscheen "antimalware doctor". Er sprongen kadertjes op het scherm die me aanraadden om een antivirus scan te doen bij dit programma. Ik vermoedde al dat het een virus was dus heb hier nergens op geklikt. Er sprongen toch meer en meer kadertjes op mijn scherm, en ik kon praktisch niets meer doen. Ik heb de computer herstart en sindsdien is het opstarten van windows mij niet meer gelukt. De computer start op tot het windowsscherm met het laadbalkje, daar crashed hij en start opnieuw op. Ik heb al geprobeerd om in veilige modus op te starten, of op te starten met de laatste juiste figuratie, maar niets lukt.

Na dat dit gebeurde heb ik mijn computer moeten verhuizen naar mijn nieuw kot. Ik ben heel voorzichtig geweest, maar toch verschijnt er nu een melding "primary ide-channel no 80 conductor cable installed". Ik heb alle kabeltjes nog eens goed vastgeduwd maar dit lijkt niet te werken.

Het virus zal ik zelf wel verwijderd krijgen, moest ik mijn computer nog kunnen opstarten. Maar ik heb niet genoeg kennis van computers om deze zover te krijgen :) Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Kim x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis

aangepast door kape
lettertype
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een pc, die niet meer wil opstarten als gevolg van een virus, toch wil scannen dan kan je ook gebruik maken van de Rescue cd van F-secure.

Download de cd hier.

Daarna het iso-bestand op een cd branden als opstart cd.

Start nu je pc op via de cd. Soms doet de pc dit automatisch. Is dit niet het geval dan moet je even in je bios een wijziging aanbrengen.

Zoek in je bios naar een optie met boot-options.

Als de cd is gevonden moet je op enter drukken om verder te gaan.

Er wordt nu gezocht naar een werkende internetverbinding. Je kan best niet werken met draadloos internet. Sluit je pc dus aan op de router/modem.

Er zal een blauw/grijs scherm verschijnen.

Selecteer de optie "next" en druk op enter.

Er wordt nu een update gedaan van de virusdatabase.

Kies in het volgende venster opnieuw op "next" en dan "i agree".

In het volgende scherm moet je je harde schijf selecteren. Als je er maar één hebt, is het waarschijnlijk de eerste optie.

Selecteer daarna 'start scan' en druk op enter.

Wacht tot het scannen is voltooid. Druk op enter om het rapport te zien.

Als er malware werd gevonden probeer dan even te noteren welke beestjes er werden gevonden.

Kun je daarna nog steeds niet opstarten dan is het toch je hardware die er voor zorgt dat je pc niet meer opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer in Veilige modus te geraken door constant op F8 te tokkelen tijdens het opstarten. Als je in veilige modus niet meer op internet geraakt, vraag dan aan een goede vriend of kennis of hij het programma hijackthis op een stickje wil zetten. Installeer dan hijackthis in veilige modus (vanaf het stickje).

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de 80 conductor cable heb ik al opgelost. Ubuntu heb ik geprobeerd maar dit krijg ik niet meer opgestart. Het heeft eenmaal gewerkt. En nu komt er gewoon een heel erg lang laadscherm. F-secure zal ik vanavond eens proberen als ik terug op mijn kot ben.

---------- Post toegevoegd om 12:42 ---------- Vorige post was om 12:42 ----------

Ik geraak nog steeds niet in veilige modus dus kan geen Hijackthis uitvoeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.