Ga naar inhoud

Installatie router - nadien internet

Tommy L

Aanbevolen berichten

Hallo

Momenteel heb ik een desktop.

Ik zou via mijn werkgever een laptop krijgen.

Door een router aan te schaffen zou ik deze 2 pc's via UTP kabels en de router willen verbinden en een netwerkje maken.

Ik heb momenteel (nog) geen internet.

Is een internetverbinding noodzakelijk om deze installatie te configureren?

2e vraagje: kan ik deze laptop dan mee inschakelen in mijn thuisnetwerk en van zodra ik op het werk ben, deze weer gewoon inpluggen op de firma haar netwerk?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je snelle reactie!

Een kennis van me (IT'er) zal de router bij mij komen installeren.

Is het dan zo dat die laptop ergens bij Netwerk connecties de 2 netwerken gaat melden? Dus Thuis en Werk?

Indien hij het netwerksignaal thuis draadloos opvangt via de draadloze router en ik beslis toch om hem via UTP kabel in te pluggen, gaat de laptop dan automatisch het sterkere signaal via UTP kabel ontvangen of hiervan melding geven?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit ligt er aan welk besturingssysteem u gebruikt.

ligt er ook maar net aan aan welk netwerk u deze toevoegd, wilt u bestanden delen dan is het van belang dat de pc en de laptop de zelfde netwerknaam hebben (dus in het zelfde netwerk zitten)

normaal zal als de kabel word ingeplugd de kabel worden gekozen, om zeker te weten dat dit gebeurt kunt u ook gewoon draadloos uitzetten.

groet

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.