Ga naar inhoud

Ruis op sommige zenders bij mijn TV kaart

Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb een TV-kaart in mijn pc. Deze is verbonden met de kabel. Sommige zenders op mijn PC hebben heel veel ruis (zoals VTM) , en sommige maar een heel klein beetje (zoals JimTV). Hoe zou dit komen? Hoe zou ik het probleem kunnen oplossen?

Het is analoge tv. Ik blijf nog even bij analoge tv. Hoe zou ik het ruis kunnen verminderen bij VTM en hoe komt dat er veel meer ruis is bij VTM dan bv. op JIMTV?

Heb ook nog een tv staan in mijn kamer die met een andere kabel verbonden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ruis op sommige kanalen zoals VTM, één, ... komen doordat deze kanalen op een lage frequentie zitten op de bandbreedte. JimTV, VT4 zitten op hoge bandbreedtes waardoor je minder ruis hebt. Op high def tv's en computers valt dit veel harder op dan op een gewone tv.

Je kan proberen door het signaal te versterken door de kabel tussen de box waar de kabel binnenkomt en je PC te versteken naar een andere poort. Normaal gezien zitten er aan zo'n box gemiddeld zes poorten, twee -3, twee 0 en twee +3 (of zoiets). Kijk eerst en vooral al eens of je kabel tussen de box en je pc op één van de twee +3 poorten zit en dat je kabel niet beschadigd is. Zoek ook eens naar de hoogste frequentie waarop je zenders kan pakken, soms hebben zenders verschillende frequenties.

Helpt dit nog niet, moet je proberen om op een andere manier je signaal te versterken. Wij hadden het probleem met onze tv, doordat we onze video ertussen hebben gestoken, werd het signaal genoeg versterkt om de ruis te onderdrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.