Ga naar inhoud

virus

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb gedaan wat je mij hiervoor vroeg, maar de lijn met de 020 vond ik niet terug in de scan.

Heb dus alleen de lijn met code 02 geselecteerd en verder gedaan zoals je vroeg.

MBAM gedownload en laten draaien, met als resultaat dat er niks geïnfecteerd werd gevonden.

Kon dus ook geen resultaten gaan bekijken en de computer laten herstarten.

Ik kan je enkel dit logje opsturen ter info.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46

www.malwarebytes.org

Databaseversie: 4862

Windows 5.1.2600 Service Pack 3 (Safe Mode)

Internet Explorer 8.0.6001.18702

17/10/2010 21:31:49

mbam-log-2010-10-17 (21-31-49).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 181072

Verstreken tijd: 30 minuut/minuten, 7 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Ondertussen heb ik geprobeerd om de computer normaal op te starten, maar er valt bijna niet mee te werken:

is zeer traag

programma's zoals outlook en internet reageren soms niet, vooral bij het afsluiten

kon computer zelfs niet meer afsluiten op de normale manier.

Hij herstarte zelfs de computer terwijl internet aan het opstarten was.

Volgens mijn bijna ex is hij zo traag omdat het avg antivirus syteem constant draait en bijna de volledige capciteit van mijn computer gebruikt.

Ik moet dit er volgens hem af smijten, heb dit toch niet nodig en dan zal alles opgelost zijn.

Heb hier mijn serieuze twijfels over, zeker dat toen alles pas geïnstalleerd was inclusief avg hij wel vlug werkte en normaal functionneerde.

Hebben jullie een idee wat er misloopt.

Dank bij voorbaat

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is ook de bedoeling, en nodig, dat een anti-virus programma constant draait om je systeem te beschermen.

AVG is nochtans een goede scanner die niet te veel beslag legt op systeembronnen en waar je normaal niet van merkt dat hij draait.

Open het taakbeheer en ga naar de tab processen.

Zet onderaan een vinkje bij processen van alle gebruikers tonen.

Klik dan op de hoofding van de kolom CPU om de processen te sorteren op het cpu gebruik.

Waarschijnlijk moet je 2 maal klikken om de processen met groot cpu gebruik bovenaan te krijgen.

Maak nu hiervan een scshermafbeelding en voeg deze als bijlage toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier ben ik dan eindelijk terug.

Sorry dat het soms wat lang duurt, maar ik moet dikwijls uitzoeken hoe ik al dat latijn in de praktijk moet omzetten.

Ondertussen heb ik wel al veel bijgeleerd.

Ik voeg hierbij het gevraagde logje, ter info.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee aanvangen.

Ik moet zeggen, dat zelfs in veilige modus mijn outlook begint raar te doen.

Als ik de eerste mail open, zegt hij elke keer dat er iets misliep en het moet worden afgesloten, daarna opent het automatisch opnieuw.

Harteljijk dank reeds op voorhand.

Hopelijk tot binnenkort met een mirakuleuse oplossing.

Groetjes

Doc1.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit een perfect normale situatie wat betreft cpu gerbruik.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

• Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:
    Klik hier
    Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd.
    **Let op: Als de Microsoft Windows Recovery Console al is geïnstalleerd, dan krijg je de volgende schermen niet te zien en zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware.
  • Volg de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren.

cf-rc-auto.jpg

Je krijgt de volgende melding te zien wanneer ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console succesvol heeft geïnstalleerd:

rc-auto-done.jpg

Klik op Ja om verder te gaan met het scannen naar malware.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Indien je problemen hebt bij het uitvoeren van ComboFix, gelieve dit te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit logje van Combofix ziet er perfect uit. Combofix mag je nu al verwijderen.

Dat doe je via Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

bij het opstarten van de computer gaf hij de melding dat er een mogelijk besmettingsgevaar was en dat AVG 2011 mogelijk verouderd was.

Daarna gaf hij een scherm van beveiligingscentrum waarop firewal = ok was

automatische update = ok was

virusbeveiliging = verouderd was.

Hij is ook ontzettend traag en als ik naar de cpu ga kijken dan heeft hij echt pieken tot 100 %.

Zal waarschijnlijk allemaal wel normaal zijn.

Volgens mijn bijna ex moet de computer dringend opnieuw geinstalleerd worden zodat hij vlugger werkt.

Dit is pas een paar maand geleden gebeurd en toen werkte hij inderdaad vlug.

Kan mij moeilijk voorstellen dat dit om de paar maanden dient te gebeuren wil een computer werkbaar blijven.

Ik heb er natuurlijk geen verstand van en jullie wel.

Als alles volgens u nu in orde is, dan zal ik er moeten leren meeleven tot hij het begeeft en dan bedank ik jullie nogmaals voor de hulp en vooral voor het geduld dat jullie hadden met deze computeranalfabeet.

Groetjes

Carine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat AVG 2011 verouderd is kan ik moeilijk geloven want het is de nieuwste versie.

De virusdefinities kunnen wel verouderd zijn.

Je moet AVG instellen dat de virusdefinities automatisch worden bijgewerkt om volledig beschermd te blijven.

Open AVG en ga naar extra - geavanceerde instellingen.

Klik op de + bij schema's en klik dan op updateschema virusdatabase.

Vink alle opties aan en stel de tijd in waarop je de update wil uitvoeren.

Klik op OK om te bevestigen.

Open het taakbeheer en zet een vinkje onderaan bij processen van alle gebruikers weergeven.

Ga naar de tab processen en klik op de hoofding van de kolom CPU tot de processen met cpu verbruik bovenaan staan.

Vergroot het venster en de kolom met de naam van de processen tot de namen volledig te lezen zijn.

Maak nu een schermafbeelding van het taakbeheer en voeg deze afbeelding toe als bijlage aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.