Ga naar inhoud

externe harde schijf

Blacklover

Aanbevolen berichten

Hi beste mensen

Hier ben ik dan nog eens met een ander vraagje

Heb mijn harde schijf laten vervangen door een andere (meer gb)

Hij heeft mij die meegegeven ( de oude) en gezegd dat dit nog bruikbaar was

Nu na lange tijd dacht ik : ik wil deze schijf wel eens proberen

Heb mij een kastje gekocht (weet de naam hiervan niet) om ze in te steken en dit dan te verbinden via usb naar de pc

Alles verliep vlot , maar de pc zei me dat ik dit eerst moest formateren

Heb ik gedaan , nu blijkt dat de schijf (320 gb ) opeens maar 102gb groot meer is

Hoe komt dat??

Ook als ik dingen vanuit mijn documenten wil kopiëren naar dit schijf zie ik die niet staan

In kopiëren naar

Kan iemand mij hiermee helpen aub

Vriendelijke groeten en bedankt

Blacklover

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik op OK.
  2. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer. Het venster Schijfbeheer wordt weergegeven. Uw schijven en volumes worden zowel grafisch als in een lijst weergegeven.

Staat daar de externe harde schijf tussen? Zoja, rechtsklik dan. Heb je daar geen mogelijkheid om deze schijf "gebruiksklaar" te maken? Rechtsklik en kies "formatteren" of iets van 'station aanmaken' (doe dit enkel als je zeker weet dat er GEEN waardevolle gegevens op de externe harde schijf staan!!!!!!!!!!!!!!!!)

Een externe harde schijf van 320 GB kan je nooit volledig gebruiken (ik bespaar je de technische details). Maar toch minstens 200 GB moet je volledig kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Heb dit gedaan hetgeen je mij uitgelegd hebt

Het aantal gb blijft hetzelfde als voordien 102gb

Hoe komt het dat : als ik kopiëren naar ( hier reserve disc) niet zie staan ???

Als ik deze computer aantik zie ik de harde schijf wel staan maar kan er niks opzetten via kopiëren

Vriendelijke groeten en bedankt

Blacklover

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.