Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

tijdens het surfen, hor ik wat gerommel, resultaat een blauw scherm met een foutmelding en automaisch terug opstarten.

Bij de opstart vraagt de computer mij of hij in beveiligde modus terug mag opstarten aangezien Windows niet correct werd gesloten.

Ik bevestig, hij geraakt niet door de opstart en vraagt mij of hij vanaf het laatste systeemherstelpunt mag vertrekken.

Ik bevestig opnieuw en dat was gelijk het laatste teken van leven dat ik heb gekregen.

Nu druk ik op de knop en gebeurt er niets.

Ik vermoed dat de hardware mij hier parten speelt.

Wat/hoe kan ik testen, checken, recupereren ?

Ik heb een recovery CD van een 14 dgn geleden en de laatste backup dateert van een 6-tal maanden terug. Uiteraard wil ik pas als laatste optie opnieuw installeren.

Alle suggesties welkom !

Grtz,

Gust.

Geplaatst:

Ik vermoed een defecte harde schijf.

UltimateBootcd heeft een waaier aan test- en diagnose programmatjes, ook voor harde schijven.

Je moet het ISO bestand downloaden en dit op cd branden (brandoptie: image naar schijf branden).

Opstarten vanaf de cd en HDD selecteren (met pijltjestoetsen) en druk enter.

Selecteer diagnosis en druk enter.

Selecteer ATA diagnostic Tool en druk enter.

Bij het scherm met disclaimer druk de spatie toets en dan enter.

Volg verder de richtlijnen.

Geef de resultaten van de scan in een volgend bericht.

Geplaatst:
tx qweezie rabbit, ik probeer het direct uit and keep you posted

downloaden gaat erg moeizaam, snelheid zakt onder 50kbs en wordt geregeld onderbroken.

Ben al 5 keer opnieuw kunnen beginnen ;o(

heb gezien dat zelfs schrijven niet meer lukt kweezie wabbit

ik probeer vandaag opnieuw via een andere weg

Geplaatst:

zelfs met een hypersnelle lijn, zakt het downloaden spectaculair

4MB/sec naar 250 kb/sec

om niet verder te geraken dan 140MB gedownlood

Geplaatst:

Bedoel je dat het scherm zwart blijft en dat je niets kan zien als je van de cd opstart?

Probeer het dan een met een andere monitor (indien mogelijk).

Als een andere monitor ook geen beeld geeft, probeer dan met een andere grafische kaart.

Geplaatst:

de monitor marcheert

je hoort de CD ook niet 'vertrekken'

alleen de ventilator is te horen

voor de rest niente

die andere grafische kaart heb ik ook niet, laat staan of ik ze zou kunnen inistalleren ;o(

Geplaatst:

Misschien een voedingsprobleem.

Hardware problemen kunnen we jammer genoeg niet van op afstand oplossen :sad

Als je zelf niet aan de hardware wil zitten, doe je de pc best binnen een pc winkel in je buurt om na te zien en te herstellen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.