Ga naar inhoud

problemen met draadloze verbinding

Sanneee___

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe laptop gekocht, en nu probeer ik hem toe te voegen aan het draadloos netwerk. Maar dat loopt niet zo vlot als ik gehoopt had...

Ik ben een complete leek op gebied van computers, maar ik zal proberen om mijn probleem duidelijk uit te leggen :

Onderaan rechts van de laptop (Acer Travelmate) komen wel altijd streepjes die je normaal hebt als je (goede) verbinding hebt, maar er staat een geel driehoekje met een vraagteken voor. Als je hier dan op klikt zegt hij dat hij beperkte toegang heeft met het netwerk en bovenaan staat er Onbekend Netwerk, geen internettoegang. Hierbij staat dan zo'n bankje van Openbaar Netwerk, ik heb geprobeerd om dit in het netwerkcentrum naar Thuisnetwerk te zetten, maar dit lukt niet.

Ik heb al vanalles geprobeerd om toch maar op internet te kunnen, ik heb de MAC-filter gecontroleerd, de router (een Linksys WRT120N) uitgezet/gereset, ...

Alles wat ik maar kon vinden op het internet dat verband houdt met dit probleem heb ik gecontroleerd... Maar ik kon nergens een oplossing vinden...

Dus, jullie zijn eigenlijk mijn laatste hoop :D

ps : er is nog een laptop aangesloten op het draadloos netwerk, en die doet het wel...

---------- Post toegevoegd om 18:04 ---------- Vorige post was om 18:03 ----------

Oh ja, ik werk met windows 7 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Verbinding met thuisgroep

Verbinding met thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)

Klik nu op wijziging opslaan

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Klik op router en start eventueel.

Klik nu op volledig overzicht weergeven (Rechts bovenaan in netwerkcentrum)

Daar moet je draadloos router selecteren.

Dit moet je ook doen als je wilt wisselen tussen draadloos en LAN

Nota: Als Windows 7 het moeilijk heeft met Draadloos en Lan dan doe je dit nog in netwerkcentrum

Klik op Adapterinstelling wijzigen

Naargelang je draadloos of LAN een van de twee uitschakelen.

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

Met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Als je dan nog geen netwerk hebt dan moet je de mac adres nog eens nakijken.

Ik heb het van de week nog gehad.

Op ge eerste gezicht lijkt het juist maar bleek naar grondige controle toch fout.

Bij ipconfig /all moet je wel draadloos lan nemen en 0 van nummeriek is doorgehaald O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie ;)

Ik heb dit geprobeerd, maar het lukt niet allemaal...

Bij 'geavanceerde instellingen voor delen wijzigen' staat er een openbaar netwerk en een thuisnetwerk...

Zoals ik al heb gezegd lukt het me niet om dit aan te passen.... :(

Bij het deeltje van 'Klik nu op volledig overzicht weergeven', is dit ook het probleem, omdat het als openbaar netwerk 'geregistreerd' staat, kan je dit niet aanpassen...

Ik heb ook het mac adres nog eens gecontroleerd, maar daar was ook niets mee aan de hand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat ik dit niet kan kiezen.

Ik heb begrepen dat je normaal in het netwerkcentrum onder Openbaar Netwerk, dit kan veranderen. Dan zou er zo'n blauwe link moeten staan, maar bij mij staat deze er niet...

Ik zou niet weten hoe ik het anders nog kan veranderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.