Ga naar inhoud

problemen met draadloze verbinding

Sanneee___

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe laptop gekocht, en nu probeer ik hem toe te voegen aan het draadloos netwerk. Maar dat loopt niet zo vlot als ik gehoopt had...

Ik ben een complete leek op gebied van computers, maar ik zal proberen om mijn probleem duidelijk uit te leggen :

Onderaan rechts van de laptop (Acer Travelmate) komen wel altijd streepjes die je normaal hebt als je (goede) verbinding hebt, maar er staat een geel driehoekje met een vraagteken voor. Als je hier dan op klikt zegt hij dat hij beperkte toegang heeft met het netwerk en bovenaan staat er Onbekend Netwerk, geen internettoegang. Hierbij staat dan zo'n bankje van Openbaar Netwerk, ik heb geprobeerd om dit in het netwerkcentrum naar Thuisnetwerk te zetten, maar dit lukt niet.

Ik heb al vanalles geprobeerd om toch maar op internet te kunnen, ik heb de MAC-filter gecontroleerd, de router (een Linksys WRT120N) uitgezet/gereset, ...

Alles wat ik maar kon vinden op het internet dat verband houdt met dit probleem heb ik gecontroleerd... Maar ik kon nergens een oplossing vinden...

Dus, jullie zijn eigenlijk mijn laatste hoop :D

ps : er is nog een laptop aangesloten op het draadloos netwerk, en die doet het wel...

---------- Post toegevoegd om 18:04 ---------- Vorige post was om 18:03 ----------

Oh ja, ik werk met windows 7 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Verbinding met thuisgroep