Ga naar inhoud

Muziek toevoegen in iTunes

BIF 070

Aanbevolen berichten

Ik ga a.s. dinsdag op vakantie en heb mijzelf een iPod nano 8gb aangeschaft. Echter, ik heb hiervoor altijd zo'n simpele mp3 speler gehad waarmee je simpelweg de muziek kon slepen, kopieren en plakken. Maar met de iPod moet je iTunes downloaden wat best lang duurt en ik begreep er vervolgens niks van en ook via handleidingen op internet kom ik er lastig uit.

Ik heb iTunes inmiddels gedownload, die standaard afspeellijsten verwijderd, maar hoe krijg je die muziek nu in een map en kan je ook mappen in een map maken? Dus bijvoorbeeld house (CD1, CD2 etc). Of kan dat niet?

Ik kom er echt niet uit dus hoop dat iemand van jullie het weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: ik heb nu iemand gevonden die me heeft uitgelegd dat je via Bestand --> muziek toevoegen blabla muziek krijgt in je bibliotheek of zo en dat je ze van daaruit naar een afspeellijst moet slepen. Ook heb ik uitgevogeld hoe je mappen in een map kunt creëeren door middel van Bestand --> nieuwe afspeelmap en daarin weer een nieuwe afspeellijst te maken.

Echter, zit ik nog met het volgende probleem. Als ik dat gedaan heb en een map klaar is en de volgende dient zich aan, haal ik de muziek weg uit bibliotheek, maar dan gaat de muziek op je iPod ook weg. Maar als ik het laat staan en weer nieuwe muziek erop zet, is het lastig uit te zoeken welke nummers nou in welke afspeellijst horen, aangezien ik hele mappen met muziek tegelijk toevoeg aan mijn bibliotheek.

Heeft iemand iets wat me hierbij kan helpen, ik raak nu door de war van een extreem lange bibliotheek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Ik begrijp je niet helemaal echter is het niet moelijk... het belangrijkste is gewoon het begin, en dat is je bibliotheek.

deze moet je goed ordenen voor je afspeellijsten maakt.. je kan doen bv is nadat je bibliotheek goed geordend is, allemaal mappen aanmaken (je artiesten) en dan kan je daarin afspeellijsten maken (je albums) in deze albums sleep je je nummers vanuit je bibliotheek... je kan een map aanmaken met afspeellijsten, en daarin je afspeellijsten maken die je zelf mixt bv... het oragiseren van mappen en afpseellijsten vind ik enkel nuttig voor je ipod... als je bibliotheek goed georganiseerd is, en je werkt met itunes op je computer, is het tijdverlies om mappen van je artiesten aan te maken)

nu het belangrijkste , je bibliotheek organiseren...

Het allerbelangrijkste is dat je je itunes hebt geinstalleerd met 'map itunes automatisch bijwerken' want anders al wat je veranderd is maar tijdelijk, de dag dat je itunes wist ( voor een nieuwe pc of, gewoon iets mis) dan heb je alles voor niets gedaan !!!

check it !

je kan het best je bibliotheek ordenen door op verschillende wijzen je bibliotheek te ordenen...

heb je veel losse nummers of veel full albums?

als je itunes een rommelhoop is, installeer itunes opniew

1. voeg 1 album toe, selecteer al deze nummers, klik rechts, op info

wijzig het album en artiest

2. als je alle albums hebt ingevoerd , selecteer al je nummers klik rechts info, en klik (v-ke) op alles (behalve artiest, titel, album, tracknummer 2x)

en laat het blanco

tip: voer bij opmerkingen iets in als 'BIFmuziek'

3. als je ooit iets toevoegd sorteer je je bibliotheek op opmerkingen... dan komt wat je erin hebt gesleept bovenaan zonder opmerking (of iets anders indien gedownload) en kan je het weer gemakkelijk bewerken

als je het zo doet kan je in itunes netjes sorteren/zoeken op album, sorteren/zoeken op artiest op nummer met 1 klik

voor losse nummers (geen fullalbums) zou ik ze invoeren als één album bv 'BiF MiX' en doe hetzelfde als hierboven met het invoeren

mijn itunes is super clean.

al mijn nummers zijn gesorteerd op

Artiest - naam

Album - naam

jaar - xxxx

Track nr - X van X

Soort - AAC

OPM - Recovery records

elk nummer bevat album afbeelding

(ook al je nummers selecteren , rechts info, bij illustratie plakken, en elk nummer heeft de afbeeling)

ik hoop dat je er uit geraakt, het is immers gemakkelijk als ik nu iets moet toevoegen, ik zie direct het vreemde eendje

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.