Ga naar inhoud

MSN facebook virus?

Aanbevolen berichten

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met F2 kom je waarschijnlijk in de BIOS configuratie terecht.

Daar kan je de datum en tijd aanpassen maar ik dacht dat je F10 moest drukken om te saven en bios te verlaten.

Ik zou toch een ander batterijtje proberen op het moederbord.

Het is niet omdat het een nieuwe pc is, dat de batterij niet stuk kan zijn.

Volgens mij valt dit nog onder garantie. Ga ermee naar de winkel terug, leg het probleem uit en vraag ze daar om een nieuwe batterij te plaatsen. Test het ter plaatse uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken wat ik hiermee kan, heb de laptop nl niet zelf gekocht maar van de gemeente.

Ik laat het weten.

Groet Saskia

Ik ga even een vraagteken bij dit zetten...

mijn vorige pc had wel een lege batterij maar zolang die in het stroom zat bleef de tijd en datum gewoon staan en als ik de stekker er had uitgetrokken waren tijd en datum terug naar 01-01-19.. deze laptop staat vaak gewoon in het stroom en er zit een accu in en wat ook vreemd is in mijn ogen is dat de datum terug gaat naar 28-01-2010 en niet zoals die oude naar 01-01-19..

Lijkt mij dat zolang hij stroom heeft de tijd en datum gewoon onthouden moeten worden.

Of zie ik dat verkeerd?

aangepast door Saskia&Angelique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gekocht of via de gemeente; er is nog garantie op.

Misschien eens bij de gemeente informeren hoe het zit met herstellingen onder garantie.

Als je bij het opstarten de datum en tijd juist zet, blijft die dan juist zolang je de laptop aan laat staan?

Het moederbord batterijtje dient om de basisinstellingen voor het opstarten te bewaren als de pc is uitgeschakeld.

Het eerste teken dat er iets aan de hand is met dit batterijtje is dat de datum niet meer goed blijft staan.

De volgende fase is dat de pc niet meer opstart. Ik heb dit voorgehad met mijn eerste pc.

Na het vervangen van het batterijtje moet je waarschijnlijk in het BIOS weer de instellingen (datum, tijd en boot order) gaan goed zetten. De rest van de instellingen mag op standaard blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de logs heb ik nooit iets gezien van Bandoo, maar het is goed dat die deugniet verwijderd is want daar hebt ge aleen maar last mee.

We gaan nog een paar controles doen om zeker te zijn dat alle ongewenst bezoek weg is en dan opruimen.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

• Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:
    Klik hier
    Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd.
    **Let op: Als de Microsoft Windows Recovery Console al is geïnstalleerd, dan krijg je de volgende schermen niet te zien en zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware.
  • Volg de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren.

cf-rc-auto.jpg

Je krijgt de volgende melding te zien wanneer ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console succesvol heeft geïnstalleerd:

rc-auto-done.jpg

Klik op Ja om verder te gaan met het scannen naar malware.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Indien je problemen hebt bij het uitvoeren van ComboFix, gelieve dit te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.