Ga naar inhoud

Krakend geluid

base1987

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zit met een probleempje...:-)

Heb net een pc gekocht maar heb last van een krakend geluid.

Weet zeker dat het niet door mijn speakers komt want heb er ook last van als ik mijn koptelefoon op heb.

Het krakende geluid komt vooral voor bij het opstarten van programma's internet explorer en dergelijke.

Als ik op appraatbeheer klik en daarna op besturing voor Geluid, Video en spelletjes zie ik 5 drivers staan:

High Definition Audio Apparaat

NVIDIA High Definition Audio

Heb deze al een keer verwijderd zodat mijn pc ze weer automatisch opnieuw installeerde

Als ik stuurprogramma wil bijwerken en de nieuwste software op internet wil zoeken zegt Windows dat ik al in het bezit ben van de nieuwste drivers.

Is het zo dat mijn Nvidia GTX 460 tevens voor mijn geluid zorgt?

Want kan me namelijk ook niet voorstellen dat het geluid door die kaart komt aangezien die nieuw is en pas een maand in mijn pc zit.

Maar verder heb ik ook geen idee wat voor type geluidskaart er anders in zit dus ik kan op internet niet specifiek zoeken op drivers voor mijn geluidskaart.

Heb alleen geprobeerd de drivers te opdaten via windows stuurprogramma bijwerken maar zoals eerder vermeld kreeg ik toen een melding dat ik al in het bezit ben van de meest recente drivers.

Ik hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben :)

MVG,

Sebas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een merk pc is kun je dan het merk en type even vermelden?

Als het een samengestelde pc is dan kun je onderstaande even uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Moet toch eigenlijk eerlijk zeggen dat het niks heeft mogen baten.

Heb de drivers verwijderd bij apparaat beheer.

Daarna jou driver geïnstalleerd en de pc opnieuw opgestart.

Hij kon meteen de nieuwe besturingsprogramma's vinden en heeft die geïnstalleerd.

In het begin leek het erop dat het over was maar nu blijkt er toch niets veranderd te zijn.

Heb mijn pc nog een keer opnieuw opgestart maar ook dit mocht niet baten.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.