Ga naar inhoud

Laptop start niet op


Gast Raceman1910

Aanbevolen berichten

Gast Raceman1910

Dag

De laptop van m'n zus is weer kapot. Zoals je misschien al gelezen hebt heb ik al veel problemen gehad daarmee.

Maar deze keer is het iets erger. De laptop gaat namelijk totaal niet meer aan.

Ik heb al heel wat opgezocht maar vind mijn situatie niet echt terug.

Als je op de aan/uit-knop duwt springt het lichtje aan van de harde schijf en controleer hij de cd/dvd drive. Maar daarna gebeurt er niets meer. Het bios wordt ook niet eens geladen.

Waarschijnlijk is dat dan ook kapot.

Zijn er misschien nog oplossingen?

Het moederbord is Medion Wim2180.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was maar een idee want een defecte batterij kan voor heel wat problemen zorgen.

Als het BIOS niet meer geladen wordt en je krijgt geen piepje meer bij het aanzetten, dan is waarschijnlijk het moederbord stuk.

Als er nog garantie op zit, kan je het laten herstellen. Anders denk ik dat je (financieel) beter af bent met een nieuwe laptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet rechtstreeks maar met een externe enclosure voor 2.5 inch schijven moet het wel lukken.

Is de laptopschijf IDE of SATA? Daar moet je rekening mee houden als je een enclosure aanschaft.

Een external enclosure is eigenlijk een lege doos om een harde schijf in te stoppen.

Eens de harde schijf correct in de enclosure is ingeplugd, heb je in feite een externe harde schijf.

Zelf ben ik niet zo thuis in hardware en ik ga dan ook geen aanbevelingen doen van merken of modellen.

Je kan er ook naar vragen bij de pc winkel in je buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.