Ga naar inhoud

Dringend hulp nodig bij het opstellen van het netwerk

Xhaler

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb dringend hulp nodig om ons netwerk thuis fatsoenlijk in orde te brengen.

Eerst zal ik een lijst geven met de apparaten die wij hier hebben en alles wa nuttig kan zijn om te weten, daarna geef ik een beetje uitleg over de situatie hier en zet ik de nr's die achter de apparaten staan in de uitleg zoda ik deze niet telkens moet herhalen...

Apparaten

(1) Motorola cable modem: sbv5121e

(2) Motorola cable modem: Surfboard sb5101e

(3) Linksys wireless-g 2.4 GHz broadband router

(4) Linksys simultaneous Dual-Band Wireless-N Gigabit Router (model nr. WRT610N)

(5) HP Compaq 8710w

(6) Telenet digicorder

en van telenet verbinding hebben we hier goldshake+

Situatie

Ik woon bij mijn ouders en ben de jongste thuis, ik was dus ook de laatste met een pc op de kamer, het probleem is dat al de apparaten in het huis die internet gebruiken zich aan de andere kant van het huis bevinden...

In de kelder (niet zo ver van mijn kamer af) hebben wij de (1) ophangen... Ik weet niet hoe het allemaal precies is aangesloten maar bij het volgende komen we uit in de keuken, hier staat de (2)... hieraan hangt de (3) vast, deze geeft ons draadloos internet en hier hangt ook de computer van mijn ouders aan vast en mijn zus gebruikt hiervan ook het draadloos signaal (haar kamer is vlak boven de keuken dus zij ontvangt perfect)

Momenteel ontvang ik enkel internet op mijn kamer via Netgear adapters (internet via stroom), ook de digicorder van telenet is verbonden met dezelfde Netgear adapters (mijn ouders zijn kortweg te lui om gaten te boren, en ik mag het zelf niet doen), met deze adapters heb ik geen stabiel ontvangst, mijn internet valt continu uit en krijg het niet opgelost... na heel lang te zuren bij mij ouders hebben ze er nog niks aan gedaan en ben ik mij vandaag de (4) gaan kopen, nu was mijn idee om deze 2de router ergens op aangeslote te krijge zodat ik via deze wel internet kan ontvangen, ik had in gedachte hem aan te sluiten op de (1) in de kelder omdat dit het dichtste bij mijn kamer is en meer kans op een deftige ontvangst. Het probleem is mijn kennis van dit soort zaken dus ik weet niet wat mogelijk is en hoe ik dit allemaal moet doen...

Ook zou ik graag mijn router namelijk (4) willen beveiligen zodat enkel ik en mijn vrienden hierop kunnen (aangezien mijn ouders mij nooit hebben willen helpen met mijn internet probleem vind ik ook niet dat ik giga veel geld uitgeef voor een router waar zijn dan de fun uit kunnen halen)

Kan iemand mij aub helpen? ik droom ervan om eindelijk deftig internet te hebben op mijn kamer!!! heb een 26-inch monitor, een surround-set, kben een zeer actieve gamer en heb informatica gestudeerd op school en volg nu richting webdesign, maar hardware en netwerkaansluitinge hebbe mij nooit gelegen... door mijn slechte internetverbinding heb ik niks plezier van mijn monitor en surround-set wat ik echt wel jammer vind aangezien dit me veel geld gekost heeft

Hoop snel iets van iemand te horen :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksys simultaneous Dual-Band Wireless-N Gigabit Router (model nr. WRT610N)

Deze dient je met netwerkkabel aan te sluiten aan Linksys wireless-g 2.4 GHz broadband router

En daarbij dient het als acces-point ingesteld te worden.

Je had beter een extender range genomen en dan hoeft je geen netwerkkabel te trekken.

Ik zal in de handleiding moeten lezen of je Linksys simultaneous Dual-Band Wireless-N Gigabit Router (model nr. WRT610N) ook zonder netwerkkabel naar de andere router kan.

Het is een bekend gegeven dat meer dan 2 Netgear adapters in stopcontact problemen geeft.

Regelmatig valt internet uit zoals bij u het geval is. Met twee verschillende soorten is dat geen probleem. Dus Netgear adapters voor digirecorder en een andere merk voor internet.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem aansluit op de Linksys wireless-g 2.4 GHz broadband router verlies ik dan niet veel snelheid van mijn nieuwe router (aangezien de oudere een heel pak trager is en de nieuwe hierlangs moet)

hoe stel ik hem dan in als access point? en even een extra vraag, kunnen bepaalde netwerkkabels snellere verbinding geven dan andere? of zijn ze allemaal gelijk?

Merci voor de snelle reactie allesinds ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zou het beter zijn om de router om te draaien.

Dus WRT610N als eerste router instellen.

Dan een test doen want N type router kunnen vrij ver verbinding maken.

Daarna kan je nog altijd Linksys wireless-g 2.4 GHz broadband router indien nodig.

N type kunnen zowat 30 meter ver signaal geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

da is al goed nieuws :) en door muren heen, want dat is wss het probleem bij de vorige router, dat er teveel muren tussen zaten

en als ik het omdraai, dus eerst mijn router aansluit en dan die van mijn ouders daarop aansluit... kan ik er dan nog steeds voor zorgen dat enkel ik en mijn vrienden toegang kunnen krijgen op mijn router en mijn ouders op de Linksys wireless-g 2.4 GHz broadband router?

er is trouwens buiten deze manier geen enkel andere? zoals mijn nieuwe router aan te sluiten op de Motorola cable modem: sbv5121e (van telenet) op de tel2 ingang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tel2 is voor telefoon.

Je kan instellen welke computer / laptop op welke router mag komen.

Dat doe je door de mac adres toe te voegen aan de router.

Volgens mij moet dat kunnen.

Een optie voor u is dit:

Een snelle Giga switch kopen (van Telenet is geen goede versie Dlink-DES1005)

Je sluit router G aan de switch op de vrije poort

Je sluit router N aan de switch op de vrije poort

Van modem een netwerkkabel naar de aparte poort of indien niet aanwezig op de eerste poort van de switch aan sluiten.

Wel dient je voor ieder router een eigen IP adres te geven.

Dus oude router is waarschijnlijk 192.168.0.1

Dan zou ik de router N een andere geven zoals 172.30.2.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok merci, kheb de router net geinstalleerd en hij werkt volledig ^^

nu ff naar mijn kamer huppelen om te kijken of het signaal daar even sterk is...

voorlopig ga ik het dan zo doen --> ouders hun router en dan de mijne

binnekort eens gaan zien voor zo een switch

alvast heel fel bedankt voor de hulp en de zeer snelle reacties :)

Nog een prettige avond ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.