Ga naar inhoud

oki laserprinter


fantasy

Aanbevolen berichten

Heb altijd mijn Oki laserprinter via mijn desktop gebruikt. Deze wil ik wegdoen en nu gaan printen via mijn laptop.

Heb nu een (nieuw) stuurprogramma nodig, dat ik inmiddels gevonden heb op de site van Oki.

Kan iemand me uitleggen (ben ook blond en (soms) dom he:D) hoe ik precies te werk ga en wat de volgorde is??

Alvast hartstikke bedankt,

Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijdert de oude printer in configuratiescherm / printer met de rechtermuisknop.

Normaal gezien is er bij de download printer driver een setup.exe bij.

Daarop moet je klikken.

Als het om een usb-laserprinter gaat dan kies je voor lokaal en volgt de instructie.

Normaal gezien kan je op de site va Oki ook de handleiding downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de printer nog niet aangesloten heeft gezeten aan de laptop, kun je deze het beste aansluiten. Wachten totdat de laptop weergeeft dat er nieuwe hardware is gevonden.

Vanaf Windows 7 zoekt windows eerst zelf op de microsoft website of er drivers beschikbaar zijn. (Waarschijnlijk niet). Wat je dan moet doen is of wat stegisoft zei, of de map van de software openen. Dan zit er als het goed is ergens een *.inf bestandje bij. (info bestandje). Dit bestandje kun je meestal rechtermuisklik doen, en klikken op "installeer". Nu wordt alleen de driver geinstalleerd, zonder alle extra software die er soms bij bijvoorbeeld HP printers ontzettend veel bij zit.

Als dit bestandje er niet bij zit, kun je naar apparaatbeheer gaan (windows-toets + pause/break) en klikken op apparaatbeheer.

Er zal nu een apparaat bij staan wat een vraagteken heeft (oftewel onbekend apparaat).

Rechtermuisknop op dit apparaat, en kies eigenschappen. Kies het tabblad Algemeen en klik op: "stuurprogramma bijwerken"

Kies dan de keuze: "op mijn eigen computer zoeken naar drivers"

Browse in het volgende scherm naar de map waar je de driver hebt gedownload en druk op volgende.

De driver zal nu worden geinstalleerd. Hierdoor heb je ook alle overbodige software niet geïnstalleerd die er soms bij zit.

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.