Ga naar inhoud

23 inch full hd led monitor instelling probleem

roelamsterdam

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, ik heb een vraag.

Onlangs heb ik een nieuwe 23 inch full hd led monitor aangeschaft. Het probleem is echter dat als ik het beeld instel op 1920x1080, ik veels te kleine pictogrammen krijg en mijn websites ook niet al te groot zijn.

De pictogrammen instellen op de grootste formaat maakt het er ook niet mooier op en de websites moet ik telkens inzoomen, daarom heb ik het maar weer op 1280x720 gezet.

Kan iemand mij helpen hoe ik mijn monitor zo kan instellen dat ik mijn films op full hd en mijn websites en mijn pictogrammen duidelijk zie?

vriendelijk bedankt Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige oplossing is kleinere resolutie gebruiken. Alleen hiermee kun je de functionaliteit van HD niet meer gebruiken.

Het is bekend dat op monitoren die kleiner zijn je een grote resolutie instelt dat alles dan stukken kleiner is.

Je moet het zeg maar vergelijken met een soort schilderij.

Je moet 6 meter breed informatie op een schilderij kwijt wat maar 45cm breed is. Dus moet alles veel kleiner, het voordeel van HD is dat het dan ook nog eens zuiver is.

Enige wat je zou kunnen proberen is om je bureaublad instellingen naar 130% te zetten in plaats van 100%. Je scherm wordt hiermee beetje mee ingezoomd. Alleen eerlijk gezegd geen idee waar deze instelling zit. (zit volgens mij ook alleen maar in windows vista en windows 7).

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.