Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil GNUCASH gaan gebruiken en heb me er al in verdiept, maar zit nog met een paar vragen waar ik in de documentatie geen antwoord op gevonden heb. Misschien is er een GNUCASH-kenner die me kan helpen ?

- Is het mogelijk om transakties als "voorlopig" in te voeren (bv omdat er nog een verificatie komt). En deze transaktie dan later permanent maken (als verificatie geslaagd is) of weer terugdraaien (als verificatie mislukt is). En hoe doe je dit dan ? Of kun je alleen maar permanente transakties invoeren en is zo een transaktie alleen maar terug te draaien door een nieuwe inverse transaktie op te voeren ?

- Kan deze mogelijkheid van "voorlopige" transakties in meerdere journals tegelijk gebruikt worden ?

- Is het mogelijk om grootboekrekeningen te tonen (op scherm en/of geprint) inclusief deze "voorlopige" transakties ?

- Is het mogelijk om de beschrijving van een grootboekrekening-boeking te veranderen nadat deze permanent gemaakt is ?

- Weet iemand of er ergens in Nederland of Belgie een korte cursus / instruktie over GNUCASH te volgen is ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reaktie,

Harry

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.