Ga naar inhoud

HDMI groen beeld op tv

hondakuijp

Aanbevolen berichten

Hi all,

Ben nieuw hier en weet me geen raad meer.

Ik ben al naar winkels geweest en rondgevraagd maar niemand weet een antwoord.

Het is al volgt:

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn televisie met een HDMI 1.3 kabel.

Nu gebeurt het wel eens vaker dat mijn beeld om sprint naar een groen beeld.

Na een tijde springt het weer terug naar normala beeld.

Andere HDMI kabel en andere poorten op de TV helpen niet.

Ik heb de laatste nieuwe drivers voor de videokaart gedownload ook dit wil niet helpen.

TV is een 42 inch philips LCD

videokaart is een ati radeon 5850 HD

Nu is mijn vraag is dit de TV of de videokaart?

bij voorbaar dank

michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk videokaart. Of de instelling op de pc welke resolutie de videokaart moet aanhouden.

Over HDMI wordt eigenlijk altijd 1080i/1080P of hoger over gestuurd. Dit staat gelijk aan de resolutie.

De resolutie is aan te passen onder: Rechtermuisknop bureaublad -> eigenschappen -> instellingen.

Pas daar de resolutie aan wat minimaal 1080 op het einde heeft.

Je zal waarschijnlijk nu veel beter beeld gaan hebben. Er zitten namelijk een aantal draden in een HDMI kabel. Een aantal voor Digitaal beeld en geluid (HD) en een aantal om alsnog analoog beeld over te kunnen sturen.

Waarschijnlijk is je pc continu aan het switchen tussen analoog en HD. Vandaar dat je vaak groen beeld hebt.

Ik hoop dat het lukt, laat het anders hier weten.

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook mogelijk.

Er is een kabeltje wat van DVI naar HDMI gaat. Bij sommige van deze kabels zitten ook een rode en witte tulip plug bij (aan de kant van de DVI). Dan zou je nog een kabeltje van mini-jack naar rode en witte Tulip moeten kopen. Deze zet je tussen de geluidskaart en je DVI naar HDMI kabel. Zo moet het ook werken, heb je op deze manier ook groen beeld, is misschien je videokaart kapot of goed versleten.

Wat je voor de zekerheid zou kunnen proberen is een DVI monitor aan te sluiten op je pc. En zo nog eens proberen of je ook groen beeld hebt.

Je kan geen VGA (analoog) monitor pakken omdat dit over andere pinnetjes gaat dan digitaal in de connector (dus ook in de draad).

Het effect zal hetzelfde zijn als het werkt, en je geluid zal misschien een paar miliseconden verkeerd lopen. Maar dat is zo weinig dat je het niet eens merkt.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.