Ga naar inhoud

Laatste dia laat nieuwe presentatie starten

PTRCK

Aanbevolen berichten

Ik heb een presentatie in PowerPoint 2007 gemaakt welke allemaal foto's bevat en daardoor heel zwaar wordt.

Ik heb deze nu in meerdere presentaties opgesplitst en wens het volgende te doen:

de laatste dia van presentatie 1 laat automatisch de tweede presentatie starten enz.

Wanneer de 2de presentatie start wordt de eerste afgesloten (uit het werkgeheugen verwijderd).

Hoe kan ik dit realiseren? Ik ken niets af van macro's maken in VBA. Maar misschien is er een andere oplossing?

Met dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

opgelet: awesomebackgrounds.com is volgens WOT een onbetrouwbare site.

Met "onbetrouwbaar" bedoel ik niet dat de info die er staat niet klopt, maar dat er gemakkelijk spyware en andere rommel op de pc kan terechtkomen van zodra je iets van die website installeert!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de site eens doorgekeken.. (ondanks de reactie van Wouterskurtt.. Ik vind het persoonlijk ook maar een rare site, maar bon.. Ik wil het wel eens uittesten)

Ik heb eens heel snel alles gelezen en het kan wel kloppen wat ze daar schrijven.

Ik ga het eens proberen.. Als het bij mij werkt dan zal ik je vertellen hoe het moet :)

Greets,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt zoals er op die website stond..

Nu ga ik mezelf dus tegenspreken xD

Ik zal het even simpel uitleggen:

1. Open je eerste presentatie in Powerpoint

2. Ga naar de laatste dia van je presentatie

3. Klik bovenaan op invoegen

4. Klik op Object

5. Vink "Bestand gebruiken" aan

6. Klik op bladeren en zoek de 2de presentatie (de presentatie die aan de eerste moet gelinkt worden)

7. klik op openen

8. Vink "aan bestand koppelen" aan

9. Vink "als pictogram weergeven" aan

(Dit is een optie) 10. Kies een ander pictogram door op "ander pictogram..." te klikken. Je kan je eigen pictogram invoegen door op "bladeren" te klikken. Of kies eentje uit de lijst. Ook hier kan je het bijschrift van de Link veranderen.

11. Klik op "OK"

Je pictogram (de link) staat nu op je laatste dia van je presentatie. Als je de voorstelling doet en je komt aan de laatste dia klik dan op het pictogram op presentatie 2 te starten.

Het pictogram kan je verplaatsen door hem met je linkermuisknop van te pakken.

Hoop dat ik je nu geholpen heb ;)

Groetjes,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

De methode die Toyotex zegt, is inderdaad juist. Maar het klikken op die link om naar de tweede presentatie te gaan moet je dan nog altijd manueel doen. Of misschien kan je daarvoor een macro schrijven die dat doet. Macro's moet je wel eerst inschakelen in Powerpoint wegens het misbruik ivm macrovirussen. Het automatisch drukken op een link is mogelijk denk ik, ik geloof dat je het ergens kunt instellen maar ben vergeten waar; zal straks eens zoeken.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Toyotex,

Ik probeer dit binnenkort uit en laat je zeker iets weten!!!

Dank bij voorbaat!

Patrick

---------- Post toegevoegd om 19:11 ---------- Vorige post was om 19:08 ----------

Ja, en ik wil zeker dat het automatisch gebeurt. Ik hoop dat dit niet moet d.m.v. een macro. Daar ken ik niets van.

Ik wacht jouw zoekwerk af...

Dankjewel,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.