Ga naar inhoud

Moederbord/cpu probleem

Nioneel

Aanbevolen berichten

Goede dag:)

Ik heb afgelopen week nieuwe computer onderdelen gekocht om zelf een pc in elkaar te zetten en zit nu een beetje vast..

Mijn moederbord (P7P55D-E EVO) geeft namelijk telkens aan dat mijn CPU ( I7-870 ) het niet doet ( de rode CPU-led geeft namelijk telkens licht als ik mijn pc aan doe )

Ook doet mijn beeldscherm het niet..

Heeft iemand een idee wat het probleem is?

Alvast bedankt:)

Mvg

Eelke

Link naar reactie
Delen op andere sites

CPU van tegenwoordig moet je heel voorzichtig en in de juiste richting in de socket zetten.

Dan moet je heel voorzichtig de cpu vastzetten door de hendel niet te forceren.

Dan moet je klein beetje koelpasta op doen.

Daarna de koeler opzetten.

De grote fout is dat je te bruut met de vastzetten van de cpu deed en de kans dat de moederbord stuk is heel groot.

Zeker bij de nieuwe socket i3, i5 en i7

Maar ben je niet vergeten om 4 pins blauwe stroomkabel aan te sluiten op de moederbord?

Eventueel een foto maken van de binnenkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gekeken en kwam erachter dat ik iets was vergeten..

Er is nog een 8-pin EATX12V op de moederbord en volgens de handleiding moet die perse aangesloten zijn "Otherwise, the system will not boot."

Het probleem is.. ik weet niet wat ik erin moet stoppen:)

over de eerste 4 pinnen zat er btw een plastische/rubberen ding erover heen:) ( weet niet precies wat voor materiaal het was... momenteel niet echt zin om weer naar beneden te lopen i.v.m slapende ouders, maar in ieder geval het kon eraf )

Nu heb ik meerdere vragen :

1 > wat voor kabel moet erin? want ik heb even rondgekeken en zag geen 4 pin kabel... en ook een blauwe kabel.

2 > Ik ben bekend met het koelpasta gedoe.. alleen bij de I7 zat er een koeler bij waarop al koelpasta zat:)

Moet ik dan ook nog aparte koelpasta op de cpu doen ? ( heb het toevallig al in huis maar dacht dat het niet nodig was )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als op de koeler een pasta laag heeft moet je geen tweede laag doen anders zal het overlopen.

Een fout die je maakt is wel de handleiding niet lezen van de moederbord alvorens te monteren.

Als je de volgorde had gelezen had je alles goed gemonteerd.

Ook kan je op de moderbord zelf EATX12V lezen.

Indien aanwezig dan zal het zo moeten uitzien:

Maar dat is niet bij alle moederbord aanwezig.

post-6829-1417704201,6818_thumb.jpg

Volgens de moederbord hebt je 4 pins voeding boven de cpu.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.