Ga naar inhoud

PC probleem

Indo-Original

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Vandaag even een pctje voor me broertje aan het bouwen, had nog een oude M2N-SLI deluxe mobo, 2x2 gig 800 Mhz geheugen en een AMD Athlon X2 6000+ processortje liggen van mijn oude pc. Scheelt weer wat geld en heeft hij ook wat leuks dacht ik :)

Nu heb ik alles ingebouwd en goed aangesloten, dat heb ik nu inmiddels wel 10 keer uit frustratie gecheckt ^^ Start dat *** ding niet op (enkel 2 keer wou hij normaal opstarten en heb ik windows zelfs nog kunnen installeren). Zodra ik het stroom erop zet en achter op de pc die aan/uit knop indruk, gaat hij vanzelf aan (wat volgens mij ook niet hoort) en vervolgens na 2-5 seconden valt alles uit. Zoals ik overal lees, denkt men dat het door de voeding zou komen. Dit is echter niet het geval, want ik heb de voeding van mijn nieuwe pc (Corsair 650 Watt) erin gezet om te testen of het hieraan lag. Zelfde probleem blijft bestaan. Ik heb de 2 geheugen bankjes eruit gehaald, 1 erin gedaan, van bankjes verwisselt, helpt niet! Ik heb het geheugen volledig eruit gehaald en geboot, las dat als ik dan een piep zou horen, het niet aan mijn mobo zou liggen???? Hij piept wel, maar verder hetzelfde. Soms als ik bijvoorbeeld even ergens aan zit terwijl het stroom er nog op staat, begint hij ook ineens te draaien zonder op power te drukken ofzo..

Wat ook heel vreemd is, is dat als ik de grafische kaart (vandaag binnen gekregen, een CLub3d HD4670 1 gig) eruit haal, de processorkoeler niet meer wil draaien... Je ziet hem willen opstarten en denkt dan.. hmmm nee toch maar niet :P

Mijn broertje zit nog op school en moet veel huiswerk maken, dus wil dit snel opgelost hebben eigenlijk :) De PC wegbrengen naar de winkel heeft ook geen zin, want die mensen weten waarschijnlijk net zoveel als ik, echter hebben zij alleen ALLES om mee te testen, terwijl ik nieuwe dingen moet aanschaffen wil ik achter het probleem komen. Beetje zonde van mijn geld, dus spendeer het liever in 1 keer goed.

Weet iemand hier een oplossing voor?? Komt dit iemand bekend voor en heeft daarvoor de oplossing weten te vinden? Laat me zo snel mogelijk weten aub, dan kan ik weer met een gerust hart slapen en mijn broertje weer huiswerk maken :D haha

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je vraag in een eigen onderwerp gezet, dan blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Als alles is aangesloten en je wil opstarten, piep hij dan?

Indien niet is het moederbord stuk.

Indien wel gepiep, noteer dan de piepjes: hoeveel, lang of kort, volgorde (bvb 1 lang 2 kort 1 lang)

Samen met het merk van bios kun je aan de hand van de pieps een idee krijgen wat er mis loopt.

Ik vrees voor een defect moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen deed de pc het weer en heb alles kunnen installeren. Maar ik had natuurlijk in mijn achterhoofd, dat er nog steeds iets niet klopt..

Ik heb net even een DVD-brandertje gekocht, omdat er nog een CD-speler in zat (beetje oldskool :P). Nu probeer ik weer op te starten en ja hoor.. hetzelfde probleem keert terug :(

Als ik het geheugen eruit haal geeft hij 1 wat langere piep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe moederbordje gekocht van Asus.

Bood mij geen oplossing, probleem blijft bestaan.. :dong:

Ik heb nu de voeding en moederbord vervangen, blijft naar mijn weten alleen nog de processor of de koeler over..???

Zal straks even bij iemand een AM2 processortje ophalen om te testen, ik zal het resultaat weer hier posten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.