Ga naar inhoud

Geen geluid

gilyx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb zelf totaal geen verstand van computers, maar ik heb wel een probleem.

Mijn geluid doet het niet meer. Als ik op youtube ben doet hij het niet, maar ik kan ook geen muziek bestanden van mijn computer afspelen, dan geeft hij een foutmelding aan. Er staat op de taakbalk een pictogrammetje van een speaker met een wit kruisje. Als ik op probleem oplossen klik dan staat er: Audioapparaat is uitgeschakeld.

Ik heb een beetje rond gegoogled, en bij apparaatbeheer gekeken en bij het onderdeel waar besturing van geluid bij staat staan 2 programma's : High Definition-audioapparaat en Realtek High Definition Audio en bij allebei staan geen gele vraagtekens ofzo. Ook staat er bij die programma's als ik op Eigenschap druk dat ze correct werken. Toch heb ik geen geluid.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb zelf echt geen idee!

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke merk en type computer hebt je?

Als het geen merk is dan dit doen:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die setup.exe open dan staat er: Setup heeft een ander besturingssysteem dan Windows 2000 or XP/Vista [32-bit]/Windows 7 [32-bit] aangetroffen. Dit installatieprogramma en de betreffende stuurprogramma's zijn echter specifiek voor Windows 2000 or XP/Vista [32-bit]/Windows 7 [32-bit] ontwikkeld. Setup wordt afgesloten.

Ik heb wel Windows 7... wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem al geinstalleerd en opnieuw opgestart. Hij ziet wel dat er een nieuw audioapparaat is geinstalleerd, maar hij geeft nog steeds dezelfde fout aan. Bij windows media player geeft hij trouwens dit aan: 'Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.'

Ook kwam ik er net achter dat Windows Media Center niet reageert.

Ik weet niet of dit allemaal verband heeft met elkaar?

Ik hoop dat er nog andere opties zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.