Ga naar inhoud

originele namen afbeeldingen voor website publisher

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een website gemaakt met MS Publisher2000. Maar als ik de website opsla dmv "opslaan als webpagina" dan worden de oorspronkelijke namen van de afbeeldingen in mijn website vervangen door img0, img1 enz. Ik wil graag de originele namen behouden. Weet iemand hoe dit kan?

groeten Astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gekeken in publisher, maar ik kan daar niets vinden om dit origineel te houden.

Heb ook nog op google gezocht hiernaar, maar ook daar kon ik niets te weten komen.

Heb nog wel voor een mogelijk alternatief gezocht om je website in te maken (gratis software). Toen kwam ik uit op de volgende 2:

NVU - Nvu - Websites maken voor iedereen | Mozilla Nederland - Deze wordt niet meer geupdate en raden je aan om KompoZer te gebruiken

KompoZer - KompoZer - downloads - Wordt wel geupdaten, en zo te zien aan de screenshots bieden ze dezelfde functionaliteit als Publisher.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leroy,

Bedankt voor je uitgebreide mail,

Kompozer ziet er inderdaad hetzelfde uit als publisher. Het probleem is dat ik mijn hele website al in publisher gemaakt heb.

zie www.appartement-zwartewoud.com. Het zou me heel veel werk kosten om deze opnieuwe te maken in een ander programma. Ik neem tenminste aan dat ik een publisher website niet met kompozer kan openen.

groeten Astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Wat je zou kunnen doen is de broncode van je publisher bestand kopieren naar de broncode van Kompozer, en dan zo terug in te stellen dat hij niet de broncode moet weergeven maar de grafische interface.

met broncode bedoel ik alles wat tussen: "<html>" en "</html>" staat van je website.

Met publisher en Kompozer zou je namelijk ook moeten kunnen switchen tussen code-modus en preview-modus (weet niet precies hoe die modussen in publisher en kompozer heten, maar zou ongeveer zoiets moeten zijn)

Op die manier zou je als je de bestanden opslaat op de juiste plek wel gewoon de juiste locaties moeten behouden.

Even ter informatie misschien nog:

publisher maakt van jouw hele website één bestandje wat je kunt openen.

Kompozer doet dit volgens mij niet, het kijkt naar de opbouw van jouw website.

Voorbeeld:

- images (folder)

- css (folder)

- index.html

- pagina1.html

- pagina2.html

Maar dat zou je dan even moeten uitzoeken en onder de knie krijgen hoe het dan werkt.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.