Ga naar inhoud

Eindermarkeringen in de war

jv9090

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het toevoegen van eindemarkeringen.

Het is de bedoeling dat nieuwe hoofdstukken op een oneven pagina komen.

Normaal zou dit moeten lukken door gewoon voor de titel van het hoofdstuk te gaan staan en dan op eindemarkeringen -->oneven pagina te gaan staan.

Dit lukt zolang ik geen voorblad heb ingevoegd.

Als ik een voorblad invoeg en daarna mijn eindemarkeringen wil ingeven wordt het een soep. Als ik dan nog een sectie wil maken voor mijn hoofdstukken springen ze gewoon naar even pagina's.

Wat ik ook vreemd vind is dat als ik kop-en voettekst wil ingeven dan zie ik dat bij pagina 1 "koptekst even pagina" verschijnt.

Een paar uur geleden werkte dit allemaal nog wel.

Zie bijlage paint en word. In het word-bestand is een eindemarkering ingevoegd vóór hoofdstuk 2, maar toch begint dit op blz 6.post-7171-1417704205,8525_thumb.jpg

voorbeeld2.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukt het wel.

Tik op blz 1 "Titelblad in". Druk ctrl-enter.

Tik op blz 2 kop 1 en een subkop. Tik de regels vol en ook blz. 3 halverwege voltypen. Ga dan naar het menu Pagina-indeling en kies Eindemarkeringen/Oneven pagina. Nu komt de volgende kop toch op een oneven pagina? Zelfs als je nu vanboven honderden titelbladen zou invoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je na elk hoofdstuk moet doen Eindemarkering/Oneven pagina.

bij word2007 staat eindemarkering misschien bij tabblad invoegen bij word2010 op tabblad pagina-indeling.

Dus ik doe : wil ik nieuw hoofdstuk , dan ga ik naar tabblad Pagina-Indeling, en daarop staat een knop "Eindemarkering", daar kies ik voor Eindemarkering/oneven pagina. Dan versprint de cursor naar een oneven pagina en kan ik een nieuw hoofdstuk intikken. Als dat hoofdstuk klaar is, ga ik weer naar tabblad Pagina-indeling, en klik op Eindemarkering, en kies weer Eindemarkering/oneven pagina. Voila de cursor springt weer naar een oneven pagina en ik kan weer een nieuw hoofdstuk intikken, enz...

En dat klopt allemaal:

[ATTACH]7242[/ATTACH]

Al mijn hoofdstukken staan op oneven pagina's. Als dit bij u niet is, zou ik eerlijk gezegd opnieuw beginnen zodat je geen rommel meer hebt tussen de secties.

secties.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.