Ga naar inhoud

PC Loopt steeds vast, veilig modus werkt wel


nemesissyn

Aanbevolen berichten

Oke ik zit met het volgende probleem en ik zal het zo goed mogelijk uitleggen. Ik heb een paar weken een splinternieuwe PC in mekaar gebouwd. Windows 7 x64 erop en heeft zo een 2 weken perfect gedraaid. Sinds een week heb ik echter problemen en ik heb onderranden geen idee meer waar het aan ligt.

Mijn PC loopt namelijk compleet vast op het moment dat hij bij het 'Welkom' scherm van Windows 7 is. Als de PC een tijd uitgestaan heeft, loopt ie wel door maar loopt ie niet veel later alsnog vast. Zelfs als ik Windows 7 opnieuw heb geïnstalleerd loopt ie meteen vast op het moment dat hij bij het Welkom scherm komt, de schijf is dan nog helemaal leeg >< (op Windows na dan(

Het rare is, dat veilig modus wel gewoon werkt, ik kan m rustig 20 uur in veilig modus laten staan zonder dat ie vastloopt.

Het volgende heb ik al gedaan om te kijken naar een oplossing:

- Windows XP geïnstalleerd (complete format van hdd gedaan)

- Verschillende Windiws 7 x64 geïnstalleerd (complete format van hdd gedaan)

- Computer opengemaakt, alles gecontroleerd.

- CPU fan + coolvin gecontroleerd, Fan draait en coolvin is koud

- Extra fans gecontroleerd, draaien ook

- CPU is 35 graden volgens de BIOS, zowel in veilig modus als direct na de freeze.

- BIOS gereset

Hieronder mijn PC specs:

2x Extra Cooler: Antec TriCool 80mm Blue LED. 80mm

Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS. 1TB

Voeding: Cooler Master Silent Pro M600

CPU Cooler: Cooler Master Hyper TX3

Processor: AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz Black Edition Boxed

Moederbord: Asrock 870 EXTREME3

Videokaart: Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5

Geuheugen: GeIL 4 GB DDR3-1066 Kit

Kast: Asus Vento TA-B41

Ik zit echt met mijn handen in mijn haren, hij draait 2 weken zonder enkele problemen en dit ineens. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :(

aangepast door nemesissyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer de werking en de drivers van de grafische kaart.

In veilige modus worden standaard drivers gebruikt en dan blijft alles draaien.

In normale modus gaat het mis van zodra de videodrivers geladen worden en de kaart aansturen.

Bij Win 7 hoef je niet altijd de drivers van de kaart te installeren want win 7 heeft veel drivers eigen drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kweezie wabbit

Controleer de werking en de drivers van de grafische kaart.

In veilige modus worden standaard drivers gebruikt en dan blijft alles draaien.

In normale modus gaat het mis van zodra de videodrivers geladen worden en de kaart aansturen.

Bij Win 7 hoef je niet altijd de drivers van de kaart te installeren want win 7 heeft veel drivers eigen drivers.

De drivers die ik steeds installeerde, waren die van de bijgeleverde CD.

64 bit?

Dat is normaal het probleem,

Ik heb ook eens een computer inelkaar gestoken hij draaide 64 bit maar naarmate de tijd verstreek,

starte hij niet meer op en blijf hij hangen op windows starten.

Heb je een 32 bit?

Tim,

Ja die heb ik nog wel, nog niet geprobeerd echter. Wel Windows XP 32x geprobeerd maar die gaf voor de setup al meldingen dat hij geen 32 setup bestanden op een 64 systeem kon installeren. Ik ga het proberen en houdt jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bios update heb ik zo gelaten, die is nu up to date. Windows 7 x32 inmiddels geinstalleerd. Drivers van internet gehaald in plaats van de bijbehorende cd's. Mijn PC draait nu, ik ben nu alle normale programma's aan het installeren en dan is het even aankijken of hij het nu ook gewoon blijft doen. Hij komt nu iig verder dan voorheen. Hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed ik ben wat verder, maar nog niet goed. BIOS is geupdate, Windows 7 x32 staat geinstalleerd. Windows start nu gewoon op en loopt niet vast.

Echter zodra ik iets opstart met betrekking tot mijn videokaart (Bijvoorbeeld Full Screen YouTube filmpjes of World Of Warcraft) dan loopt de PC compleet vast (daar is het probleem ook mee begonnen)

Ik begin hierdoor haast te denken dat het aan de videokaart ligt, hoewel deze splinternieuw is? Ik heb de volgende videokaart: Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/768MD5

Als ik de temperatuur bekijk van de videokaart, is deze 35 granden. Fan staat automatisch ingesteld zodat deze harder gaat coolen wanneer dat nodig is. Echter word de videokaart niet te warm, hij blijft op 35 graden staan en de cooler op snelgeid 20 van 100.

Kan de videokaart stuk zijn? Heb de nieuwe driver van de asus website geinstalleerd. Als ik geen 'video kaart afhankelijk dingen draai' doet Windows het gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de videokaart stuk zijn? Heb de nieuwe driver van de asus website geinstalleerd. Als ik geen 'video kaart afhankelijk dingen draai' doet Windows het gewoon.

Dat kan inderdaad. Ga ermee terug naar de winkel en leg je probleem uit.

In de winkel kunnen ze de kaart grondig uittesten.

Aangezien je nog garantie hebt, zullen ze waarschijnlijk niet moeilijk doen in de winkel en je gewoon een andere kaart meegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.