Ga naar inhoud

PC Loopt steeds vast, veilig modus werkt wel


nemesissyn

Aanbevolen berichten

Computer is terug van de shop, probleem ligt aan mijn videokaart. Hij is defect en word nu te warm. Technische dienst zegt dat hij niet stuk kan gaan als hij te warm word (de PC loopt vast om dat te voorkomen), dus er is iets anders mis mee. Vind het erg vreemd, de kaart is een maand oud. Kan toch niet door mijn systeem veroorzaakt worden? Ga de videokaart iig opsturen, heb er 25 maanden garantie op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even update, kaart is inmiddels terug naar de leverancier voor reparatie/vervanging. Toch blijft het knagen hoe een splinternieuwe videokaart zo snel defect kan raken.

Volgende kwam ik wel tegen. Ik speel World of Warcraft en recent is daar een patch voor uitgebracht. Alleen bracht deze patch aparte problemen bij diverse spelers. Er zijn klachten waarin spelers melden dat tijdens het spelen, hun beeldscherm ineens zwart word en ze niets meer kunnen doen. Enige wat ze dan nog kunnen doen is de PC een harde reset geven.

Nou is dit niet helemaal hetzelfde als mijn probleem, maar is mijn probleem pas ontstaan nadat deze patch was uitgebracht.

Is het mogelijk dat software, hardware kan beschadigen? Ik zit zelf in de IT en daar nog niet van gehoord maar ik vind het veel toeval. Kan zijn dat er iets in de patch, voor gezorgd zou kunnen hebben dat mijn videokaart defecte raakte? Ik vraag dit omdat als ik straks mijn videokaart terug krijg, of een nieuwe videokaart terug krijg, ik niet kans wil lopen om weer hetzelfde probleem te krijgen. Hoor graag wat jullie denken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk dat software, hardware kan beschadigen? Ik zit zelf in de IT en daar nog niet van gehoord maar ik vind het veel toeval. Kan zijn dat er iets in de patch, voor gezorgd zou kunnen hebben dat mijn videokaart defecte raakte?

Software kan er inderdaad voor zorgen dat hardware defect raakt.

Eigenlijk meer in de zin van slecht geschreven software die de hardware constant overmatig belast waardoor de levensduur van de hardware verkort en de kans op defecten vergroot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.