Ga naar inhoud

Krijg printer niet goed werkend in netwerk

Aanbevolen berichten

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Ik heb een computer met Windows 7 ultimate en een HP Color Laserjet 1600 printer aangesloten via USB. Deze werkt goed.

Mijn dochter heeft een computer ook met Window 7 Ultimate. De computers zijn met elkaar verbonden met een bekabeld netwerk.

In principe werkt alles goed. We hebben toegang tot elkaars documenten. Ook de printer is gedeeld en kan gevonden worden. Als mijn dochter echter iets wil afdrukken, komt het af te drukken document wel in de wachtrij te staan, maar de printer begint niet met printen.

Als ik nu mijn PC opnieuw opstart en de printer aanzet, wordt het document opeens wel afgedrukt.

De printer is gedeeld. In het tabblad beveiliging van de printer heeft 'iedereen', maar ook alle afzonderlijke gebruikers en administrators toestemming om te printen en de printer te beheren.

Ik heb geprobeerd rechtstreeks printen aan te vinken (zonder wachtrij) maar dat accepteerd hij niet.

Het heeft eerst wel goed gewerkt, maar nu niet meer. Ik weet alleen niet wat er veranderd is waardoor het niet meer werkt.

Kan iemand mij helpen

Groeten Johan

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Bij algemeen Algemene dingen, printernaam

Bij delen:Aangevinkt printer delen en afdruktaken op clientcomputers renderen.

Bij poorten: USB003

Bij geavanceerd: aangevinkt, altijd beschikbaar, afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen,

onmiddellijk beginnen met afdrukken, documenten in de wacht als eerste

afdrukken, en geavanceerde afdrukfuncties inschakelen.

Bij kleurbeheer: geen aanwijzing.

Bij beveiliging: iedereen en alles toestaan.

Bij configure: Jam recovery- off

Paper handling optsions- Allow manual duplexing

Geplaatst:

Bij geavanceerd: aangevinkt, altijd beschikbaar, afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen,

onmiddellijk beginnen met afdrukken, documenten in de wacht als eerste

afdrukken, en geavanceerde afdrukfuncties inschakelen.

Vet gedrukt aanvinken.

Bij poorten: USB003

Het is mij niet bekend of USB003 geschikt is voor USB002 want uw printer is USB002

USB003 is veel sneller dan USB002

Probeer eens op USB002 poort die normaal gezien ook beschikbaar is op uw moederbord.

Plug de printer op een usb002 poort

Ga naar Bij poorten en verandert USB003 in USB002

Normaal gezien kan je geen usb002 aansluiten op usb003 als ik mij niet vergist.

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Printer aangesloten op USB002, helaas geen verandering, blijft de printopdracht in de wachtrij zetten en verder gebeurt er niets meer. Tot ik mijn computer opnieuw opstart, dan begint de printer ineens te werken.

mvg Johan

Geplaatst:

Ga naar apparatenbeheer

Onderaan ziet je vele soort usb

Verwijdert dat allemaal een voor een door met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken.

Herstart de computer en windows zal het opnieuw installeren.

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Hallo stegisoft

Ik heb alle soorten usb 's installatie's ongedaan gemaakt, en de computer opnieuw opgestart, dat moest wel wat op een gegeven moment zat hij vast, maar goed. Het probleem is echter daardoor niet opgelost. Er heeft zich nog een ontwikkeling voor gedaan.

Als mijn dochter nu haar computer opstart, vind hij helemaal geen apparaten en/of printer in het netwerk, pas wanneer ik mijn computer opnieuw opstart zonder printer, dat vind de computer van mijn dochter wel weer de apparaten en printer in het netwerk, alleen dan echter grijs gekleurd. Schakel ik dan de printer in, dan wordt hij ook door mijn dochters computer gezien, en warrempel hij print ook nog documenten af ook.

Maar als ik of mijn dochter haar computer opnieuw opstart is het weer hommeles.

Ik hoop dat dit misschien een aanwijzing voor u is waarmee u verder kunt om het probleem op te lossen.

Ik wacht met spanning U reactie af.

vrgr Johan

Geplaatst:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Computer opstarten

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Hallo stegisoft,

Nadat ik je opdrachten, adviezen, heb uitgevoerd zijn er weer nieuwe ontwikkelingen.

Wanneer ik nu mijn computer en printer opstart, en daarna start mijn dochter haar computer op, dan vindt die computer geen apparaten en printers in het netwerk.

Wanneer we het omdraaien, mijn dochter start eerst haar computer op, en daarna start ik mijn computer en printer op, dan werkt het prima, de computer vind de apparaten en printer in het netwerk, print keurig de testpagina uit en ook andere documenten worden keurig afgedrukt.

Start mijn dochter haar computer weer opnieuw op, en ik laat die van mij aanstaan, is het weer foute boel.

Alles opnieuw opstarten, eerst die van mijn dochter dan die van mij (met printer) en het werkt weer.

Dus ik heb het idee dat het toch de goede kant opgaat.

mvg Johan

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.