Ga naar inhoud

Krijg printer niet goed werkend in netwerk

Aanbevolen berichten

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Na de update van de printersoftware (firmware) hebben we nu de volgende situatie: Als mij dochter haar computer inschakelt, vindt hij geen apparaten en printer, als ze nu de computer via start opnieuw opstart vindt hij wel apparaten en printer en werkt de printer perfect.

Mijn computer en printer staat dan vanaf het begin al aan.

Hopelijk heb u nog een tip om ook dit probleem de wereld uit te helpen.

mvg Johan

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ga naar printer

Klik op de printer en dan eigenschappen van printer (niet eigenschappen)

Klik op tab poorten.

Misschien staat het nog op USB003 en vinkt dat uit.

Zoek daar nu usb002 en vinkt het aan.

Herstart de computer.

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb het zojuist gecontroleerd, de printer staat aangevinkt op usb0002. Dus het probleem van aanzetten en opnieuw opstarten om te kunnen printen blijft.

mvg Johan

Geplaatst: (aangepast)

Dat vind ik eigenlijk vreemd.

Bij eerste opstart werkt het niet maar tweede opstart wel.

Zelfs als de printer uit is op dat moment zou het zelfs geen probleem mogen zijn.

Je kan ten alle tijden de printer aanzetten en zou je meteen hetzij lokaal hetzij via netwerk moeten kunnen printen.

Windows 7 is heel sterk in zoeken naar printers en netwerk.

Gebruikt je automatisch update?

Klik op met de rechtermuisknop op eigenschappen van printer (niet eigenschap) en staat er tab delen aangevinkt?

Staat bij tab beveiliging iedereen?

Misschien dat de firewall het tegenhoud.

aangepast door stegisoft
Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Er gebeuren inderdaad hele vreemde dingen, ik ben het een en ander aan het uitproberen geweest. In eerste instantie had ik de firewall via het configuratiescherm uitgeschakeld, en de computer uitgeschakeld. Even later normaal met de aan/uit schakellaar de computer aan gezet en alles werkt prima. De printer uitschakelen en de afbeelding wordt grijs, de printer weer inschakelen en hij vindt hem weer direct en print zoals het hoort.

Via het configuratiescherm de firewall weer ingeschakeld, de comptuter uit gezet en even later weer aan gezet en wat denk je alles werkt prima. Dus ik dacht nou dat is opgelost. De computer weer uit gezet. Nu wil mijn dochter haar computer weer gebruiken, dus normaal aan gezet, weer geen apparaten en printers, de computer via de knop linksonder opnieuw opstarten, en het is weer goed.

Dus hij heeft het even goed gedaan met en zonder firewall, en nu het weer foute boel. Dat betekent eerst gewoon aan zetten, dan opnieuw opstarten, voordat de printer gevonden wordt en werkt.

mvg Johan

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

In het weekend ben ik wat aan het uit proberen geweest, de situatie is nu alsvolgd.

Wanneer mijn computer en printer uit staat, en mijn dochter start haar computer op, en daarna start ik mijn computer werkt alles zoals het hoort.

Staat mijn computer en printer aan, en daarna start mijn dochter haar computer op, vindt hij geen apparaten en printer. Pas na opnieuw opstarten werkt het zoals het hoort.

Of als we de firewall op haar computer uitschakelen werkt het direct, dus ook bij de eerste keer opstarten, als mijn computer aan staat.

mvg Johan

Gast J.Verstraten
Geplaatst:

Ik heb dan de firewall op de computer van mijn dochter via het configuratiescherm uitgeschakeld.

mvg Johan

Geplaatst:

Ik zou eens kijken bij firewall in configuratiescherm en dan tab uitzondering of daar printer en scan is aangevinkt.

Indien niet aanwezig dan programma toevoegen.

Maar als je een aparte firewall hebt dan is de PC ook veilig.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.