Ga naar inhoud

nieuwe laptop

kefke1

Aanbevolen berichten

Beste

Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen maar ik ben hier niet echt in thuis.

Zouden jullie mij wat tips kunnen geven waar ik op moet letten en welke merken beter zijn

dan anderen.

De laptop zal vooral gebruikt worden voor gewone toepassingen soms eens een spelletje maar niet de nieuwste games van vandaag.

En ik heb een max budget van 700-800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betere merken zijn Sony, Asus, Toshiba, HP, dell. Zowiezo moet je weten dat je bij om het even welk merk je altijd wel iets aan de hand kunt hebben. Er is geen enkel merk dat 100% garantie biedt op geen defect. Maar de voorgaande merken zijn over het algemeen kwa bouw kwalitatiever en hebben minder kans op defect of leveren bij defect een goede dienst na verkoop. Deze merken verlenen standaard in de prijs (behalve dell) (in Belgie dan toch) 2 jaar pickup & return garantie. Dus als het mis gaat moet je je niet teveel kopzorgen maken.

Andere merken zoals Acer, medion, fujitsu-siemens, packardbell, msi vind ikzelf minder kwalitatief en leveren meestal ook geen pickup & return garantie waardoor je genoodzaakt bent om je laptop zelf op eigen kosten en risico terug te sturen. Deze merken zijn dan wel goedkoper. Als je je pc in een gewone computerwinkel koopt is het simpel dan breng je hem gewoon terug naar de winkel in case of problems. Maar als je je pc in een webshop haalt dan kan je best kijken voor een merk met pickup&return garantie.

Koop "GEEN" notebook dat eigenlijk bedoeld is voor de zakelijke markt want daar heb je meestal maar 1 jaar garantie op. In belgie is men zowiezo wel verplicht 2 jaar te geven aan particulieren. Maar als de winkelier zelf maar 1 jaar krijgt van de fabrikant gaat die geen 2e jaar uit eigen zak betalen, met alle problemen van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.