Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een draadloze router van linksys. Hier heb ik een bridge-toestel (ruckuss wireless) aan gehangen om zo te surfen met mijn XP pc.

Nu heb ik een laptop met win 7 die maakt een draadloze verbinding met de linksys.

Ik heb eerst een netwerkje proberen op te zetten op xp en dit dan vervolgens via usb-stick ook op laptop willen zetten. Het probleem zit hem vooral dat ik de laptop via draadloze internetkaart verbindt en de XPpc met een LAN verbinding via bridge toestel.

Ik krijg de pc's niet samen in verbinding. Pingen naar elkaar levert tot nu dus nog niets op. iemand raad? Alvast bedankt!

Geplaatst:

Als ik het ip adres dat op het toestel staat ingeef in mijn browser krijg ik de melding dat de pagina niet bestaat...

Ik denk dat ik beter een degelijke draadloze netwerkkaart zorg. Het probleem is dat de afstand nogal groot is en dat deze bridge dit goed aankan...

Geplaatst:

Je dient wel vanaf computer met netwerkkabel aan te sluiten op Ruckus.

Dan naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik daar op lan-verbinding (draadloos tijdelijk uitschakelen)

Klik op eigenschappen en dan op TCP/IP klikken en dan eigenschappen

Je geeft daar IP adres van de Ruckus

Bij voorbeeld: Ruckus = 192.168.1.1

IP = 192.168.1.10

Submasker wordt door windows ingevuld

Standaard gateaway = 192.168.1.1

Bij SSID klik je op Lost survey en dan uw router zoeken en dan selecteren en op OK of Apply klikken.

Je dient indien mogelijk reapeat of zoiets te kiezen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ok dit is ook niet gelukt. Als ik het ip adres van ruckus ingeef kom ik bij page not found uit.

Ik heb me intussen een zware draadloze internetkaart aangeschaft en nu lukt het wel.

Alleszins hartelijk bedankt voor al uw moeite!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.