Ga naar inhoud

Wat is Turbo UCC?

nemesissyn

Aanbevolen berichten

Op mijn Asrock 870 EXTREME3 moederbord zit een zogenaamde Turbo UCC funtie. Heeft iets met overlocking te maken maar uit de uitleg tekst over Turbo UCC kom ik niet echt. Mijn CPU is een AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz Black Edition Boxed

Turbo UCC technology provides you an all-in-one solution to unlock the hidden cpu cores in the CPU, get the amazing system performance boost by auto-overclocking, and running the system in a certainly lower power consumption level as well. When you press "X" when switch on the computer, the system will automatically reboot itself, after that, the system will execute the Turbo UCC function. Enabling Turbo UCC, it will automatically help you to unlock the extra CPU core to enjoy an instant performance boost, and the system performance will boost up by overclocking CPU frequency, memory frequency and all related voltage settings! Different from normal high-energy consumption for overclocking or system upgrading process, ASRock Turbo UCC can allow an energy-saving overclocking or system upgrade computing operation!

Wat ik er uit opmaak is dat er nu maar een gedeelte van mijn hele CPU gebruikt word, en dat je als je deze functie inschakelt, je de rest van de CPU ook gebruikt?

Iemand die hier opheldering kan geven? Ik wil graag het uiterste uit mijn hardware halen, maar zonder dat het gevaar kan opleveren voor je hardware (dus overclocken is niet de bedoeling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze daarmee bedoelen is dat als je bv een 3core hebt met een gelockte core(gebeurd geregeld daar dat vaak 4core's zijn waarvan er 1 NIET voldoet) die door dat in te schakelen die extra core unlockt zodanig dat je dan een 4core hebt.

Voor u is dat echter niet van toepassing daar je reeds een volwaardige 4core hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.