Ga naar inhoud

hulp nodig met samenstellen high end game pc

Aanbevolen berichten

beste,

ik wil een nieuwe high end game pc samenstellen maar ik heb geen idee wat ik moet doen en waar ik dit kan doen zonder belazerd te worden. ik weet alleen dat ik er een AMD radeon 6870 in wil hebben zitten. hij moet alle total war series maximaal kunnen draaien zo ook de nieuwe opkomende shogun total war 2.

mijn budget gaat tot 2500 euro excl monitor

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - ik heb hem nodig voor zware grafische games zoals de opkomende Shogun Total War 2
  2. Wat is mijn budget ? - ligt tussen de 1500 en 2500 euro (zonder monitor)
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - een samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - denk ik wel
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - geen idee
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - windows ultimate
  9. Ga ik zelf installeren ? -nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - geen voorkeur
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - ja een muis toetsenbord en eventueel een mooie supergoede monitor (omdat er nog een ps3 op aangesloten wordt)
  12. Heb ik specifieke wensen ? - het lieftst met de nieuwste AMD Radeon 5870 en met een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition (6x 3200 Mhz) Hex Core

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even een uitleg zetten waarom ze eigenlijk niet goed is:

• HD5870 eyefinity: Deze kaart is nog van de HD5xxx reeks terwijl er al een HD6xxx reeks uit is. De HD6870 is net minder dan de HD5870 maar wel een pak goedkoper. nu heb je ook de eyefinity variant gekozen. Die is speciaal ontworpen om 6 schermen aan te sluiten op 1 kaart. Dat is hier, denk ik, niet van toepassing?
  • Windows 7 Ultimate 32 bit: Eerst zie ik het nut niet in van Ultimate tov Professional en het is ook 32 bit. 64 bit versie is vele beter aangezien een 32 bit slechts 3,2 GB werkgeheugen kan gebruiken. 64 bit kan een heleboel meer aan.
  • CPU: Die is goed.
  • Raid controller: Deze is eigenlijk totaal overbodig. Als je nu +7HD's wil hebben is die handig, anders niet. Het is dan ook nog eens PCI ipv PCIe waardoor je eigenlijk de volle snelheid van een moderne HD niet benut.
  • Voeding: 900Watt is te veel voor dit systeem. Dit systeem zou, alles samen werkt dus dat heb je goed gedaan, ongeveer een 250 watt verbruiken. 600 is meer dan voldoende.
  • Behuizing: Dat is persoonlijke smaak.
  • Moederbord: Dit is er eigenlijk eentje om mee te overclocken. Zwaar te overclocken. Zitten dus veel dingen op die je nooit gaat gebruiken.
  • HD: Trage HD, niet ideaal om windows op te zetten. Als je naar een +1200 euro pc gaat mag er toch al een SSD in vind ik persoonlijk.
  • Geheugen: Niet slecht, ik ben zelf geen fan van Geil, maar ben er niet tegen. Je hebt wel 1333MHz modules gekozen dus echt overclocken zit er niet in.
  • Driver: Er zijn er voor weinig geld meer gewoon betere te koop.

Als je echt zegt: Ik wil eigenlijk maar 1500 euro uitgeven dan moet je dat maar zeggen en dan geef ik wel een voorbeeldje of twee (Intel en AMD versie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor voordeel biedt die SSD schijf mij??? en zijn die twee grafische kaarten in SLI of crossfire

---------- Post toegevoegd om 23:13 ---------- Vorige post was om 23:09 ----------

nee, ik ben juist hartstikke blij dat iemand me helpt denk toch echt dat ik er snel een zooitje van maak.

ik vroeg me wel af of ik op die shogun total war 2 perfect kan draaien want dat is de reden waarom ik een game pc wil aanschaffen koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.