Ga naar inhoud

Nieuw moederbord

Gast kikie

Aanbevolen berichten

Door problemen met m'n Gi***te moederbord en Gigabyte zelf wil ik een nieuw Asus moederbord aankopen. Om centjes uit te sparen wil ik de processor houden, dewelke een AM3 Phenom II X4 Black edition is. Liefst zou ik een moederbord met een i5 of i7 willen.

• Liefts USB 3.0 (wordt toch de standaard)
  • SLI of crossfire is niet nodig maar ik zou wel meedere PCI-e sloten willen enkel voor de reden om meedere grafische kaarten te kunnen steken om met SoftTH te werken.
  • Geen idee welke chipset goed is ==> AMD of Intel
  • Deftig geheugen dat compatible is met dit (hetgeen voorgesteld wordt) moederbord. Merk? Corsair, OCZ, ...?
  • OC is niet weggelegd voor mij.

Het Gigabyte moederbord is een Ga-ma78g-DS3h. In Juni ging het moederbord stuk en heeft waarschijnlijk het geheugen en de processor vernietigd want die waren ook stuk.

Een week voor de garantie verviet ging het stuk. Deed het bord binnen en na 3 maand wachten had ik een vervang moederbord. Kwamen ze in de winkel na het testen te weten dat de processor ook stuk was (wat naar het schijnt zeer zelden voorkomt). Na een maand wachten op een nieuwe processor, hebben ze in de winkel besloten om een nieuwe processor te bestellen, wat financieel niet voordelig is voor hen maar ze wilde me verder helpen. 14 dagen later was de nieuwe processor er. Zaterdag laatstleden kon ik m'n pceeke uiteindelijk, na 4 en een half maand, mee naar huis nemen om tot de conclusie to komen dat het RAM geheugen ook naar de knoppen was. Ik kreeg altijd deze errors:

• DDR2 800 (en nog iets)
  • CMOS Checksum error: default loaded.

Ikke op Del drukken, in de BIOS gaan en F10 (opslaan) om tot de conclusie te komen dat de foutmeldingen bleven telkens de pc terug opgestart werd.

Nu komt het grappige. Mijn pc is terug in de winkel. Nu blijkt dat het moederbord niet is vervangen geweest en waarschijnlijk niet is gerepareerd want alle problemen van in Juni zijn gebleven. Ik kan geen enkel spel spelen, pc blokkeert (ik kan zelfs taakbeheer niet openen) telkens of keert terug naar het bureaublad telkens ik één bepaald spel wil opstarten. Deze games werken op deze simpele pc (waar ik nu op werk) perfect, dus ligt het niet aan de spellen of aan mijn installeerkunde.

Ik moet van Gigabyte niks meer weten :thumpdown: en wil een Asus moederbord. Liefts een P7P55 ... maar ik heb een spiksplinter nieuwe AMD3 Phenom .... processor. Het Gigabyte moederbord zal dit keer ook wel een nieuw worden, daar zorgen ze in de winkel wel voor.

Wa moet ik doen? :embarassed: Naar een P7P55 overgaan of de AM3 houden een AM3 Asus moederbord aanschaffen?

Misschien "Duidelijk" zijn P7P55 overkopen, als dat nog te koop staat?

:questionmark::questionmark::questionmark::questionmark: (help)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat nog te koop maar met een AMD X4 ga je daar niet veel mee zijn. P55 is socket 1156 en jij hebt socket AM3 nodig.

Maar even voor de duidelijkheid: Nu gaan ze dus een nieuw moederbord steken? Zit die nog in de garantie? Normaal zou dat moeten aangezien het hun fout is.

Een nieuw moederbord kopen als zij ook een nieuw bestellen haalt niets uit. Nu dat je niet van gigabyte wilt weten kan ik in komen, maar het merk is wel zeer goed. Je hebt gewoon pech gehad. Ik heb ook pech gehad met een MSI moederbord. Het is normaal dat niet elk moederbord dat uit de fabriek komt daadwerkelijk werkt. Er is altijd een percentage dat defect is of heel grote kans heeft op defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De garantie is vervallen maar volgens de winkel moet Gigabyte mij vergoeden met een perfect werkend, al dan nieuw of niet, moederbord.

Ik vertrouw weldegelijk het zaakje niet meer en als het gigabyte moederbord na een tijdje weeral stuk gaat, zit ik met de gebakken peren want de garantie is eind Juni vervallen.

Het goedkoopste voor mij is het gigabyte moederbord afwachten. Deze pc was eigenlijk nooit bedoeld als game pc maar ik heb 'em geüpgrade tot een game pc. Moet enkel nog een degelijk grafische kaart steken en nieuw geheugen.

Corsair of OCZ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.