Ga naar inhoud

2 vragen: Communicatie tussen 2 files / Read only

maverick

Aanbevolen berichten

Ik denk niet dat het mogelijk is, maar misschien heeft er iemand een oplossing voor.

Ik open vanuit bestand 1 een file genaamd bestand 2.

Kan ik vanuit bestand 2 een waarde doorsturen naar bestand 1 (door functie op te roepen ofzo)?

Vraag 2:

Als ik 2 keer op die knop duw zal er 2 keer bestand 2 worden geopend; 1 keer gewoon en de andere keer als Read Only. Is er een manier om te controleren of een bestand werd geopend al read only?

Je kan niet naar de attributen van het bestand kijken want die worden niet aangepast. Dus een functie als getattr() zal hier niet werken. De bedoeling is eigelijk dat er maar 1 keer een file kan geopend worden als Read Only en niet ELKE KEER wanneer je op de knop duwt, ik moet dus een manier vinden of een openstaand excel file geopend is als read only of niet...

Thnx

Maverick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bevatten beide bestanden een zelfde waarde? Zo ja, dan kan je de functie verticaal zoeken gebruiken.

In het bestand waarin de waarde moet staan geef je volgende formule in:

=vert.zoeken(zoekwaarde;tabelindex; kolomindex_getal; benadering)

Deze kan er zo uit zien:

=VERT.ZOEKEN(E2;[grootboekartikelen.xlsx]Blad1!$A$2:$B$48;2;ONWAAR)

Anders kan je het problemen op te lossen met een macro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.