Ga naar inhoud

Opstarten zelfbouw pc


nurbeb

Aanbevolen berichten

Opstarten zelfbouw pc

Via via ben ik in het bezit gekomen van een splinternieuw Acer moederbord type Main BD.EQ35M.ICH9DO.

Socket 775

Heb er een Intel processor Core 2 Duo E8400, harde schijf, geheugen 4Gb en videokaart Ati 5770 bijgekocht. Alles ingebouwd en opgestart.

De computer begint te lopen, geeft na 4-5 seconden een beep, de monitor geeft een wit scherm met daarop in grote groene letters "ACER".

Links onder komt de tekst:

Del: Enter Setup - F12: Boot Menu

Verder gaat het niet, computer reageert nergens op.

Cmos reeds gereset, batterij getest -> geen resultaat.

Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi stegisoft, bedankt voor je snelle reactie, de videokaart heeft een eigen stroomkabel en is aangesloten.

In de doos van de processor zat ook de koeler en ventilator, reeds samengebouwd, onder op de koeler zat reeds koelpasta door Intel aangebracht.

Alles nog een keer goed nagekeken of alles vast zit, ja.

Ik heb een bijna nieuw usb toetsenbord aangelsoten en het lijkt alsof de pc het toetsenbord niet herkent, een oud ps toetsenbord geeft hetzelfde.

Enig idee hoe te handelen.

Groet

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaron DS, nee F12 geeft geen enkele reactie.

Een bijkomend probleem is dat ik geen handleiding van het moederbord bezit, dit was er niet bij toen ik het moederbord kreeg.

Natuurlijk naar Acer gemaild en gevraagd of ze mij er een toe konden sturen, helaas dat wilden ze niet en ze konden verder niets voor mij betekenen. Jammer.

Heb je nog meer suggesties, alles is welkom.

Groeten

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.