Ga naar inhoud

Mappen/bestanden beveiligen

Gast symphony

Aanbevolen berichten

hallo,

Ietwat domme vraag mss. Ok, één van de volgende weken krijg ik op het werk een nieuwe PC.. Nu zou ik al mijn persoonlijke doc. + internetfavorieten eventjes op een map op het netwerk willen overbrengen, zodat ik al mijn persoonlijke gegevens niet kwijt ben.

Hoe kan ik een map maken én die zo beveiligen dat collega's niet in mijn map/documenten in kunnen. Kan ik ook mijn favorieten én mappen in e-mail overbrengen naar een beveiligde map.

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op het werk geen "homedrive" of "home directory" waar normaal enkel jij toegang hebt?

Een andere optie is om de bestanden in een beveiligd zip bestand te stoppen.

Je voegt je bestanden toe met padnaam, is een optie die je kan aanvinken, zodat je nadien nog weet waar ze moeten terug geplaatst worden.

Het zip bestand kan je beveiligen met een wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie.

Het is zo dat wij allemaal werken op een server. Persoonlijke docs kan je maar beter opslaan op C-schijf.

Nu wat dat zip-bestand betreft: ben hier ook zo niet van op de hoogte.

maar ik ga gewoon documenten (en het zijn er niet veel), heb trouwens mijn pc thuis om persoonlijk werk te doen, dus gewoon doorsturen naar email thuis en daarna weer terugmailen; wat mijn muziek betreft, zet ik op een stick, enfin, kan trouwens alles op een stick zetten zeker. Denk dat dit topic mag worden afgesloten. Bedankt nogmaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.