Ga naar inhoud

bewaren van mails

vaes

Aanbevolen berichten

Soms wordt beweerd dat duizenden mails bewaren je pc zou vertragen. Maar als ik kijk in het overzicht van mijn binnengekomen of verzonden mails zie ik als "grootte" per mail een gemiddelde van 20 à 200 kb met enkele uitzonderingen tot 7 MB. Heel grof gerekend zouden bvb 5000 mails nog maar amper 1 GB in beslag nemen. Dat is dus onbeduidend als je een c-schijf hebt van meer dan 300 GB. M.a.w. ik zou denken dat je gerust tienduizenden mails mag bewaren zonder enige capaciteitshinder te ondervinden. Of is mijn redenering verkeerd ??

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet dat je veel ruimte hebt op uw harddisk dat je onbeperkt mails kan bewaren.

Het is de mailprogramma die het bepaald hoeveel het aan kan.

Hoeveel mails je kan bewaren weet ik niet maar 5000 mails is naar mijn mening nogal veel en daarbij kan je nooit de 5000 mails lezen.

Beste is om de mails te comprimeren.

Dan nog is 5000 mails heel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie! Weet dan iemand waar of hoe ik kan te weten komen hoeveel mails (of hoeveel Mb-GB) OUTLOOK 2007 (of is het Explorer. ?) ter beschikking stelt??

Of het nu nuttig is of niet om zoeel mails te bewaren is een andere discussie. Ik zou gewoon willen weten welke hoeveelheid aan mails ik kan bewaren zonder capaciteitsproblemen te krijgen.

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen zeggen dat ik op dit moment zowat 4144 mails heb in outlook 2003 (alle mappen samen)

Dus ben ik niet zo ver af van 5000 mails.

De mails in outlook wordt wel degelijk bewaard op de computer hoor en niet op de server.

Maar ik neem van tijd tot tijd de tijd om ook mails verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.