Ga naar inhoud

administrator wachtwoord vergeten

Marcelleken

Aanbevolen berichten

IK heb problemen met het starten van de computer van mijn vrouw.

Mijn vrouw heeft namelijk de computernaam(was "Chris") die bij het aankopen gegeven was veranderd in "Beveren52"(zonder dat ze dat wist).

Ze wilde namelijk het wachtwoord veranderen, maar heeft verkeerdelijk de naam van de eigenaar veranderd.

Bij het opstarten kan ik nu niet meer inloggen. De combinatie van de eigenaar en het inlogwachtwoord werkt niet...dus ik kan windows 7 niet meer opstarten. Ik ken het inlogwachtwoord nog maar dat werkt met "Chris" en niet met "Beveren52"

Ik heb thuis wel een CD"wachtwoord ophalen" (ISO) maar ik kan die niet zichtbaar maken.

Kan ik de computernaam die opnieuw veranderen in de Bios?

Wat een probleem!!!

Kan je mij helpen aub, waarvoor hartelijk dank.

Marcelleken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp ken je de combinatie Chris + wachtwoord wel, maar deze werkt niet meer.

De huidige gebruikersnaam is nu Beveren52, maar het bijhorende wachtwoord ken je niet?

Kan je het wachtwoord niet vragen aan je vrouw dan?

Verder kunnen wij niets doen. Wij bieden immers geen hulp aan het achterhalen van wachtwoorden. Om dezelfde reden werd je vorige topic ook gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk begrijp je het probleem niet. Ik en mijn vrouw kennen de wachtwoorden wel, dat is het probleem niet. Maar verkeerdelijk heeft ze ook de eigenaar van de pc veranderd.

De eigenaar was "Chris" en is nu "Beveren52". En dat is nu het probleem...ik start de computer en deze gaat totdat ik het wachtwoord moet invullen(dat ik ken), maar dat wachtwoord gaat samen met "Chris" en niet met "Beveren52".Vroeger verscheen op het scherm haar foto samen met Chris, en nu haar foto samen met Beveren52. Ingewikkeld hé !

Ik zou moeten 2 dagen terug kunnen... ...maar met systeemherstel kom ik er niet in windows 7. Ik zal waarschijnlijk in de "bios" dat terug kunnen zetten ????

Daar ken ik niets van! Dus een groot probleem.

Groeten en bedankt

Marcelleken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen, eerst en vooral bedankt voor al de tijd die je neemt om mij te helpen.

Bij het opstarten krijg ik een scherm te zien waarop de foto van mijn vrouw met daaronder

Beveren52). Hoe kan ik die naam "Beveren52" terug veranderen in "Chris", dan zou alles opgelost zijn, want ik ken het wachtwoord dat samengaat met "Chris".

Ik heb ook een CD "wachtwoord,of administrator wijzigen", maar die kan ik niet gebruiken

omdat ik niet uit dat beginscherm raak. Ik hoor nochtans de CD opstarten.

Groetjes en nogmaals bedankt Jurgen

namens Marcelleken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je ook even naar kan kijken is als je de computer opnieuw opstart en dan op een van de F knoppen drukt, vaak F2 of F10 of de DEL, dan kan je in de BIOS komen, hier kan je de opstart volgorde van de computer aanpassen, waarschijnlijk staat hij bij jou zoiets in deze vorm..

1. Hard Drive

2. CD/DVD

3. Floppy

4. USB

5. Netwerkboot

als je dan CD / DVD even boven in de lijst zet en dan de computer opnieuw opstarten met de cd erin dan krijg je waarschijnlijk wel een melding van iets in deze zin "Wilt u de computer opstarten vanaf CD? druk dan op een toets" dan druk je gewoon op een toets van je toetsenbord, dit is trouwens alleen mogelijk als je CD / DVD gebrand is als Bootable.

Het is ook mogelijk om je netbios naam te veranderen in de bios deze verandert dan ook mee in de O/S, waar dit staat weet ik zo niet zal je zelf even moeten zoeken in de bios maar waarschijnlijk onder advanced

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.