Ga naar inhoud

Conflict van XP met driver voor videokaart

Krimnak

Aanbevolen berichten

Hoi,

Op 15 oktober loopt mijn pc vast. xp wordt herinstalleerd na backups en krijgt een nieuwe videokaart (nvidia geforce). Alles ok. Thuis installeer ik flight simulator x, die niet opstart omdat de videokaart niet de meest recente driver heeft. OK. Ik download de laatste versie, deactiveer de huidige, reboot en installeer de nieuwe. Alles werkt, ook FSX. 2 dagen later krijg ik de mededeling : "Windows wordt afgesloten om schade te voorkomen. Oorzaak probleem : nv4-disp. Het stuurprogramma zit in een oneindige lus door onjuiste programmering van de hardware door het stuurprogramma." Na restart krijg ik enkel nog een scherm met dikke witte en zwarte balken, en na een tijd : Windows Xp is hersteld van een ernstige fout (?!). Het foutenrapport kan ik nog bekijken , maar verder geraak ik niet meer......:argh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

wel, heb mijn pc hersteld teruggekregen. In tegenstelling met wat ik dacht was de eerste keer geen nieuwe videokaart geïnstalleerd, maar wel voor extra ventilatie gezorgd voor de Nvidia Geoforce, maar FSX startte er niet mee op en de meest recente driver deed na einige tijd mijn pc crashen. De videokaart is dan uitgebreid op de testbank gezet en bleek wel voldoende voor 90% van de gevallen, maar dus niet voor FSX (in combinatie met mijn Medion-moederbord). Nu is wel een nieuwe kaart gezet : ATI-Radeon. Alles werkt nu perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.